BMW se v rodině Heritage může pochlubit lecčím. R nineT Scrambler je ale opravdovou lahůdkou s elegancí a velkým výkonem. Od svých sourozenců se liší převážně vzhledem. BMW tady zapracovalo na detailech a je to vidět. Obnažený motor typu boxer dodává motocyklu na šířce a dvě koncovky výfuku na sportovnosti. Co nám může Scrambler nabídnout?
Tento legendární styl má rozhodně co nabídnout i dnešní uspěchané době. Kromě nenasytného výkonu zaujme na první pohled svou typickou stavbou. Davy lidí po celém světě volí právě R nineT, aby z něj následně postavily „vymazlený“ caferacer. Tohle BMW je navíc úžasně ovladatelné. Sžijeme se s ním doslova po pár kilometrech. Bavíme se tady o vyváženém stroji, který sám o sobě vydá za mnohé, a navíc je připraven na jakkoli zásadní individualizaci.
The BMW R nineT Scrambler: a perfect balance of elegance and bare essentials & a real eye-catcher all at the same time! 😍 #SoulFuel
📸: franconian_rider (IG)#MakeLifeARide #RnineTScrambler #BMWMotorrad pic.twitter.com/7FC9z4s4Jh
— BMWMotorrad (@BMWMotorrad) August 21, 2021
Design
Celému designu jasně vévodí motor a nádrž. Ta disponuje objemem 17 litrů a je to vidět. Pod ní sedí v třídílném rámu motor typu boxer, který tvoří srdce a těžiště modelu R nineT Scrambler. Kožené sedlo se dostalo do výšky 820 mm. Jízdní pozice je pěkně uvolněná, pohodlná, řídítka jsou v ideální výšce, přestože je pravděpodobné, že při individualizaci si je lidé posunou níže.
Pojďme se podívat, na čem se v základu R nineT Scrambler pohybuje. Litá kola o rozměrech 19 palců přední a 17 palců zadní si drží jednoduchý tvar. Tento 223 kg vážící stroj za to umí pěkně vzít, je tedy potřeba ho vybavit solidním brzdovým systémem. Dva kotouče vepředu a jeden vzadu. 320 mm a 265 mm. BMW Motorrad ABS Pro je samozřejmostí.
Odpružení pracuje velice hezky. O přední kolo se stará teleskopická vidlice se stoupací trubkou o průměru 43 mm. Zadnímu kolu pak kraluje jednostranné kyvné rameno se zdvihem 140 mm. Celkově je motorka krásně ovladatelná a chová se velice poslušně. Dovolí nám si užívat pohled do krajiny v rychlosti 90 km/h, pokud chceme předjet, okamžitě reaguje. Pěkně, s citem, nijak nehází.
Motor
Kapalinou chlazený dvouválec čtyřtakt typu boxer disponuje objemem 1 170 cc. Tenhle mazlík dohromady poskládá až 109 koní a 116 Nm točivého momentu. Když se rozezní, všichni vědí, že jsme to právě my.
Verdikt
Povedená mašina s opravdu vysokým potenciálem. Pokud nejsme přímo kutilové, sama o sobě je motorka R nineT Scrambler nádherná i v základní výbavě.