Německá firma BMW je známá díky svým SUV modelům po celém světě. Nabízí ale i variantu obřího auta s linií tvaru kupé. Na trh se tohle auto dostalo v křiklavě žlutém obleku, který mu neobyčejně padne. Zadní protáhlá část určuje celou filozofii této střely. Pod kapotou na nás číhá neskutečně výkonný motor, který se postará o to, že i takto masivní auto zrychlí závratným způsobem.
Je pochopitelné, že si nechá automobilka BMW za tento luxus pořádně zaplatit. Najdeme v jejím katalogu sice i dražší kousky, téměř 2 miliony jsou ale stále téměř 2 miliony. Obecně vzato si pro nás výrobci připravili naprostou dokonalost. Přestože někteří na X4 nadávají, pozitiva rozhodně převyšují negativa. Sportovní exteriér nahánějící hrůzu, pořádně svalnatý motor, interiér spojující luxus a závodního ducha. Málokterá auta nabízejí zákazníkům tolik, jako právě X4 M.
Design
Jak jsme si již řekli, hlavní myšlenkou lidí v BMW bylo dopravit lidem sportovní SUV, které rozhodně nebude lenivé při startech. Podle toho se musela pochopitelně upravit vizáž. X4 dostala do přední části své staré, dobré ledvinky, které rozhodně nepřipomínají nový pokrok v podobě „bobřích zubů“. LED světla jsou svým tvarem nápadně podobná téměř všem ostatním modelům. Nárazník představuje synonymum sportovnosti. Průduchy se dostanou až ke kolům, takže o aerodynamiku máme postaráno.
Kola jsou obecně u značky BMW až posvátnou věcí. 21 palců čisté nádhery, která se pyšní překrásným vzorováním. Z boku si navíc všimneme, jak si návrháři poradili s barevnou kombinací. Sloupky a lišty kolem oken dostaly černou barvu. Kontrast je nejvíce patrný převážně u oné žluté barvy karoserie. Zadní část se může chlubit velice šikovně vyřešenými LED světlomety. Ty zasahují do dveří kufru. Karbonový nárazník s masivními koncovkami výfuku je přesně to, co sportovní vůz potřebuje.
Interiér sedne každému. Kombinace kůže a karbonu vytváří pocit, že sedíme v opravdu luxusním business automobilu, které je kdykoli připravené ztrestat vozovku. Krásně tvarované sedačky jsou pohodlné i na delší cestování. 12,3palcová obrazovka infotainmentu působí jako střed celého řidičského prostředí.
Motor
Všechny varianty vozu X4 M jsou vybaveny řadovým šestiválcem. Competition nabízí výkon 510 koní a 650 Nm „krouťáku“. Zrychlení z 0 na 100 za 3,8 s je hodně působivé. Klasická X4 M nabízí 480 koní, M40i pak 360 koní a nakonec M40d 340 koní. Volba je tedy na nás.
Verdikt
Působivé, povedené. Automobil X4 M, který startuje na částce 1,97 milionu korun, nenechá spát ani odpůrce značky BMW. Tenhle stroj se zkrátka povedl.