Městský model C3 je automobilkou Citroën prezentován jako vůz s neskutečnou originalitou. Docílila toho převážně obřím množstvím prvků. Přestože se C3 nemusí líbit každému, praktičnost do ruchu velkoměst je nepopiratelná. Jde vůbec skloubit stoprocentní funkčnost a vytříbený design? Pojďme se objektivně podívat na to, co si pro nás Citroën připravil.
Citroën se u svého nového modelu zaměřil převážně na městský život a módu s ním spojenou. C3 je v očích výrobců jedinečným vozem, který nás odliší od zbytku lidí před kavárnou. Design se výrazně pere s funkčností. Postranní ochranné lišty jsou mnohým trnem v oku, praktické ale jsou. Toto jsou přesně ty detaily, na které si musíme u Citroënu zvykat. Francouzská automobilka se za každou cenu snaží být originální a nutno přiznat, že se jí to daří.
« Personally, I don’t think I would have bought it red » #CitroënC3 pic.twitter.com/YMSnqRy2Yc
— Citroën (@Citroen) May 9, 2022
Design
Originální a ojedinělý. Dvě slova, která naprosto vystihují nový model C3. Přestože v něm může kdekdo vidět tu starou nahodilost, kterou jsme u francouzských vozů neměli rádi, věřme, že jistou logiku tady najdeme. Tenhle crossover se vyznačuje velice výraznou přídí, který sama o sobě prošla velikou změnou. Linie opět kopírují znak Citroën a stejnou proměnou prošly i LED světlomety.
Z boku nás, kromě povedených kol, zaujmou hlavně ochranné lišty. Jsou zkomponovány ze tří polštářků, které mají za úkol ochránit karoserii v ruchu městského provozu. Nemusí sice představovat ideální designový doplněk, bezohlední řidiči na parkovištích ale nemají svým prudkým otevírání dveří šanci. Citroën si navíc dal práci a spočítal, že možných kombinací prvků exteriéru je 97. nakonec se zastavme u střechy. Ta přichází ve čtyřech barevných variantách se třemi polepy.
Interiér působí velice prémiově a uhlazeně. Vybrat si můžeme z několika variant, kdy každá reprezentuje zcela nový pohled na to, jak má vypadat kabina. Techwood nám dopřeje imitace dřeva po palubní desce. Větráky imitují tvar bočních ochranných prvků exteriéru. Kabina samotná je plně otevřená individualizaci, tudíž můžeme mít naše pohodlný ve vlastních rukách.
Motor
Varianty motoru jsou tři. Benzín, který nabízí PureTech s výkonem 83 koní a 110 koní. Poté můžeme sáhnout po dieselu, který dá do pozoru 100 koní. Pouze benzín si můžeme pořídit s automatickou převodovkou. Do města je to s ní pochopitelně pohodlnější.
Verdikt
Velice odvážný automobil, který chtěl být tak moc originální, až se některým lidem přestal líbit. Objektivně jde ale o vydařený kousek ze stáje Citroën.