Designér Daniel Hájek navrhl moderní pojetí legendárního vozu 1203 a vůbec prý nejde jen o „retro“

Reklama

Ikona dostala nový kabát. Na rozdíl od mateřské společnosti Volkswagen ve vozovém parku české značky Škoda dodávka nefiguruje. Šance, jak dělat německého Transporteru konkurenci, ale přeci jen existuje.

Škoda 1203? Tak ta už má své nejlepší roky za sebou. Vyrábět se začala pod křídly AZNP ve vrchlabském závodě už během roku 1968. Prvenství si malá dodávka uzmula hned několik: jeden z nejoblíbenějších malých užitkových vozů nebo první a jediná sériově vyráběná československá malá dodávka.

Původní ŠKODA 1203:

„Kromě již známých typů vozů ŠKODA v provedení pro modelový rok 1969 budila v Brně pozornost jediná skutečná novinka domácího automobilového průmyslu, a to právě lehký užitkový automobil ŠKODA 1203,“ vzpomíná automobilka na svých webových stránkách.

Legendární a velice populární vozidlo už se ale na silnicích objevuje jen zřídka. Produkce skončila před více než 20 lety a do roku 2017 už se dalo pořídit jen na zakázku. Skoro 70 tisíc „Škodovek“ 1203 tak skončilo buď na vrakovišti nebo v historických muzeích.

Reklama

To ale chtějí v Mladé Boleslavy změnit. Úkol předního designéra automobilky Škoda zněl jasně: oživ klasiku. A to se skutečně povedlo. 31letý kreslíř už má prsty v Octavii nebo Enyaqu iV, jeho rukopis by teď ale mohl nést i kempingový speciál s výklopnou střechou.

Slovo „retro“ ale sám autor nechce ani slyšet. „Navrhoval jsem moderní vůz s odkazem na legendu,“ přibližuje Hájek. „Dvanáctsettrojka“ působí elegantně a cílí na alespoň lehkou konkurenci o dost slavnějšího kolegy z továrny Volkswagenu – Transporter.

„Takové auto by dnes značce Škoda velmi slušelo,“ myslí si autor studie. Auto by podle něj mohla klidně pohánět i elektřina a sloužit by mohlo nejen k dobrodružným cestám, ale také k práci. Inspirace minulostí je jasně znatelná. Linky jsou možná trochu ostřejší než u předchozího modelu, třeba zadní světla ale na zašlou slávu odkazují.

Jestli se Volkswagenu návrh z rukou českého designéra zalíbí, to je zatím ve hvězdách. Sám autor by si ale jistě spuštění nové výrobní linky přál. Přesně tohle totiž „Škodovce“ chybí – malý užitkový vůz v moderním pojetí.

Reklama

Nejnovější

Nabarvila svého psa na zeleno. Teď ji lidé obviňují z týrání zvířat. Video má 8 milionů zhlédnutí

Vskutku originální nápad dostala Američanka, která je aktivní tiktokerkou. Svého knírače malého nechala obarvit od hlavy až po ocas neonovými barvami. To strhlo vlnu kritiky. Lidé ženu začali obviňovat, že psa týrá.

Prezident FIFA nešetří chválou. Prožili jsme nejlepší skupinovou fázi historie, říká

Fotbalové mistrovství světa se hrálo už na spoustě míst. Zajímavých, plných historie, pro fotbal jako dělaných. Letos se ale hraje v Kataru, navíc v zimě, protože v létě by fotbalisté měli s vedrem obrovský problém. FIFA kroku ale v žádném případě nelituje. Její prezident Gianni Infantino dokonce podle agentury DPA řekl, že fotbalový svět sledoval nejlepší skupinovou fázi MS v historii.

Nový model značky VW. Multivan připravený na moderní éru

Německý koncern VW připravil na rok 2023 nový Multivan. Klasický a všemi milovaný model s sebou přiváží větší dynamiku i robustnost. Výrobci si dali záležet na tom, aby veřejnost informovali o novinkách, které na ni čekají. Větší flexibilita, dynamika, digitalizace. Celková inovativnost je zřejmá. Pochopitelný je i fakt, že si za nový Van solidně připlatíme. Základ stačit nebude. 
Reklama

Musíte číst

Nabarvila svého psa na zeleno. Teď ji lidé obviňují z týrání zvířat. Video má 8 milionů zhlédnutí

Vskutku originální nápad dostala Američanka, která je aktivní tiktokerkou. Svého knírače malého nechala obarvit od hlavy až po ocas neonovými barvami. To strhlo vlnu kritiky. Lidé ženu začali obviňovat, že psa týrá.

Prezident FIFA nešetří chválou. Prožili jsme nejlepší skupinovou fázi historie, říká

Fotbalové mistrovství světa se hrálo už na spoustě míst. Zajímavých, plných historie, pro fotbal jako dělaných. Letos se ale hraje v Kataru, navíc v zimě, protože v létě by fotbalisté měli s vedrem obrovský problém. FIFA kroku ale v žádném případě nelituje. Její prezident Gianni Infantino dokonce podle agentury DPA řekl, že fotbalový svět sledoval nejlepší skupinovou fázi MS v historii.
Reklamaspot_imgspot_img

NejnovějšíTop
Doporučujeme pro vás