Jen málokterý stroj dosahuje takového věhlasu, jako právě Ducati Panigale V4. Tahle italská kráska drtí závodní okruhy brutálním výkonem. Panigale patří mezi motocykly, které můžou řídit pouze zkušení a vyježdění jezdci. Tahle motorka nám nedá nic zadarmo. Odměnou je ale extrémně rychlá jízda plná adrenalinu. Jak sama firma prohlásila, Panigale V4 je evolucí rychlosti.
V roce 2022 se světu představila závodní mašina, která svým výkonem hravě strčí do kapsy většinu známe konkurence. Přestože v rámu motorky sedí supersilný motor V4, celá Panigale si drží nízkou hmotnost. Pro závodní motocykl je toto velice důležité. Design motorky připomíná italské temperamentní smýšlení o vzhledu. Celkově můžeme říci, že V4 je neskutečně sexy stroj s velmi vydařenými závodními křivkami.
Pure adrenaline racing.
Panigale V4 is the bike that looks to the future, bringing you into a dimension made of epic curves and exhilarating straightaways.
A power that always pushes you to new edges. #PanigaleV4 #Ducati pic.twitter.com/dsiIX1NKzA— Ducati (@DucatiMotor) June 14, 2022
Design
Typický závodní stroj. Přesto se ale Panigale V4 od své konkurence liší. Výrobci ji sice oblékli do rudé barvy, která zakrývá téměř vše, zadní část ale nechali vyniknout. Stejně tak návrháři nechali lehounce obnažený motor, aby lidi navnadili. Tahle motorka zkrátka vybízí ke svezení. Přední části dominují prvky jako: LED světlomet, drobná kapotáž, zrcátka a aerodynamická křidélka.
Z boku nás kromě 17litrové nádrže naprosto dostanou kola. 17palcové, lité nádhery, které jsou obuté do Pirelli pneumatik. Zadní navíc disponuje solidní šířkou, která dokáže vzbudit pořádný respekt. Sedlo se dostalo do výše 850 mm, a i díky pozici řídítek si můžeme na Ducati pěkně lehnout. Stupačky jsou v dostatečné vzdálenosti, takže se nám nekroutí nohy a posed je velice příjemný.
Vzhledem k výkonnostní povaze této 175 kg vážící mašiny není divu, že v Ducati museli sáhnout po těch nejlepších brzdách. 2 přední plovoucí kotouče 330 mm, Brembo Monobloc Stylema. ABS přišlo od Bosche. Zadní kotouč dosáhl průměru 245 mm.
Výbava
Motorka je přímo nabitá technologiemi. O všem máme přehled na TFT displeji. Pěkně čitelná a ostrá obrazovka. Jízdní režimy Race, Sport, Street uspokojí všechny. Mezi další prvky patří kontrola trakce, kontrola zvedání předního kola, rychlořazení, nebo automatická kalibrace pneu.
Motor
Konečně dravec, kvůli kterému si lidé Ducati kupují. Kapalinou chlazený čtyřválec s protiběžnou klikovou hřídelí o objemu 1103 cc. Tenhle mazlíček vyprodukuje téměř 216 koní a 124 Nm krouticího momentu. To jsou přímo šílené hodnoty, které prozrazují, že si s touhle hračkou není radno zahrávat.
Verdikt
Po všech stránkách téměř dokonalá motorka. Mezi nevýhody, kterých skutečně moc není, patří bezpochyby cena. Více než 600 000 korun je hodně peněz. Utratíme je ale za mašinu, která slovo „nejde“ nemá ve slovníku.