Z Boloni k nám nepřišly jen těstoviny. Sídlo zde má motocyklová firma Ducati, která patří mezi světové špičky a nutno říct, že právem. Streetfighter V2 je model, kterým se v této kategorii začíná. Je to malý stroj oproti svým sourozencům Streetfighter V4 a V4 S. Zábavu na silnici s ním ale zažijeme na 100 %. Pořádný výkon se zde mísí s naprosto špičkovým sportovním vzhledem.
Streetfighter je obecně vzato perfektním kompromisem pro ty, kteří milují závodní stroje, a přesto inklinují obnaženějšímu vzhledu motorek. Nebavíme se zde totiž o čistokrevném závodníkovi, přestože svou DNA sdílí s Ducati Panigale. Výkon ovšem uhrane i ty, kteří milují pouze závodní okruhy. V rámu totiž sedí bestie, která dokáže vyprodukovat opravdu šílené množství koní a krouticího momentu. Nezkušení jezdci by měli rozhodně zrychlovat s rozvahou.
#Streetfighter V2 = the Red Essence + the Fight Formula. Intuitive and easy-to-handle, with the right dose of power ensures feisty performance and maximum riding fun. https://t.co/rwVWA8UUwY#ANewFighterInTown pic.twitter.com/A5HvVQdAO6
— Ducati (@DucatiMotor) January 20, 2022
Design
Pokud by měl někdo rozdávat recept na to, jak se dělá nahatá motorka s extrémně povedeným vzhledem, zeptejte se Ducati. Stejně jako jeho sourozenci, i Streetfighter V2 má základ v čistokrevně závodní Panigale. Výrobci si pouze řekli, že by to chtělo více rozcuchat a dát pryč trochu kil. Výsledek stojí před námi. Extrémní design plný ostrých tvarů, které zkrátka dodávají téhle motorce potřebný respekt.
Předek dává na odiv LED světlomet ve tvaru špice. Řídítka pěkně vysoko, nádrž nám dovolí si lehce zalehnout a sedlo nás doveze i do vzdálenějších destinací. Ergonomicky je tahle motorka prostě dokonale vyvážená. Jezdíme na litých, 17palcových kolech, která disponují i slušnou šířkou pneumatik Pirelli. Mašina je ale krásně ovladatelná. Dovolí nám pracovat s těžištěm na takové úrovni, že stačí nepatrný pohyb a už zatáčíme.
Podvozek je přímo pastva pro oči i jízdní vlastnosti. Hliníkový rám nepřekypuje zbytečnými kily. Brzdy od Bosche, přední plovoucí kotouče 320 mm, zadní kotouč 245 mm. Přední vidlice Showa 43 mm se zdvihem 120 mm funguje dokonale, stejně jako zadní plně nastavitelná Sachs pružící jednotka.
Motor
V tomto 178 kg vážícím stroji bije kapalinou chlazený dvouválec o objemu 955 cc, který dokáže vyprodukovat výkon až 153 koní a krouticí moment 101 Nm. Stačí lehce pohladit plyn a už se vezeme šílenou rychlostí. V tomto ohledu nemůžeme Ducati nic vytknout.
Verdikt
Streetfighter V2 je ideálním strojem pro ty, kteří chtějí závodit, ale občas si chtějí vyrazit na nedělní projížďku v pohodlném sedle. Ducati se pochopitelně za tento luxus nechá pořádně zaplatit. 420 000 korun už jde pocítit, výkon to ale hravě smaže. Za nás extrémně povedená mašina.