Italská firma Fantic vyslala do světa lahůdku v podobě našlapaného scrambleru. Caballero 500 je ukázkou toho nejlepšího. Lehkost, svižnost, estetika na jedničku. Model, který vychází ze zajeté ergonomie používané v 70. letech, míří zpět k základům. Tak zní motto nového modelu. Jízda na něm je skutečný zážitek.
Fantic byla založená na počátku 70. let. Od té doby si vydobyla nezastupitelné místo ve světových garážích. Přestože se bavíme o modelu Caballero 500, který je vnímaný jako nová a moderní motorka, odkazů na minulost je více než dost. Převážně design se inspiroval historií firmy a zvyky, které fungovaly v 70. letech. Svoboda jízdy byla zásadním faktorem, který se výrobci rozhodli zákazníkům poskytnout. Až teprve nesjízdný terén ukáže, co všechno Caballero umí.
Design
Výrobci nechali vyniknout všem kovovým součástkám. Rudá nádrž o objemu 12 litrů tvoří hlavní část, na které nám okamžitě přistane pohled. Dvou koncovkový výfuk od ARROW přesně kopíruje linii sedla, které se dostalo nad zem na vzdálenost 845 mm. Dalším stylovým doplňkem je odpružení. Přední vidlice svou barvou přináší kontrast, který budí dojem závodního žihadla.
150 kg hmotnosti napovídá, že s Caballero si užijeme na lesních cestách spoustu zábavy. Rozvor se dostal na hodnotu 1425 mm, což je tak akorát. Celková délka 2080 mm už je ovšem nezanedbatelné číslo. Kola s krásným, drsným profilem jsou skvělými pomocníky na jakkoli špatnou cestu. Přední 19 palců, zadní 17 palců. Obě dorazila s nádherným výpletem, který neodmyslitelně patří ke kategorii scrambler.
Odpružení funguje na jedničku. FANTIC FRS o průměru 41 mm a zdvihem 150 mm, nabízí onu zlatou barvu a perfektní měkkost. Zadní závěs přichází s regulovatelným tlumením. Brzdy jsou rovněž chloubou stroje Caballero. Přední kotouč 320 mm, zadní 230 mm. ABS je pochopitelně součást balení.
Motor a výkon
Jednoválec o objemu 449 cc nabízí sílu 40 koní a krouticí moment 43 Nm. Tenhle výkon bohatě postačí na všechny terény, které se nám připletou do cesty. Převodovka 6 stupňů šlape krásně hladce. Po technické stránce nelze téhle mašině nic vytknout. Ovladatelnost je díky součtu všech faktorů naprosto úžasná. Hezky se pracuje s těžištěm. Na Caballero se dají ozkoušet naše jezdecké dovednosti.
Verdikt
Pro případ, že se chceme „vyřádit“ na lesních porostech, nebo jezdit po městě na stylovém stroji, Scrambler Caballero 500 za 184 000 korun je to pravé. Skvělý motocykl s pořádnou dávkou povedeného designu.