Naprostou novinkou na evropském trhu se stalo vozidlo Renault Clio. Tento pojem, který zná každý na světě, dostal hybridní motor. Je tak více připravený utkat se s nástrahami velkoměst a úzkých uliček. Tohle malé hbité autíčko nabídne slušnou porci koní a pěkný odpich. Automobilka také zapracovala na asistenčních systémech. V celém voze jich najdeme dvacet.
Co se vzhledu týče, Renault Clio se rozhodně nemá zač stydět. Naprosto neočekávanou se stala verze esprit Alpine. Modrá karoserie se mísí se stříbrnými prvky a elegantními detaily. Elegancí se ale nenechme zmýlit. Převážně zadní část automobilu nám převede, co to znamená sportovní duch. Na výběr je celkem ze tří motorizací. Hybridní jednotka zaujímá první místo. Využít budeme moci také klasický benzín nebo třeba LPG. Všechny možnosti s sebou nesou svá plus.
Cenově se drží Renault Clio na extrémně příznivé úrovni. Základní benzín si pořídíme už za 383 000 korun. Pokud sáhneme po výkupní bonusu, ušetříme navíc až 30 000 korun. Hybridní varianta v základní výbavě už nás vyjde na 513 000 korun. Když ale vezmeme v úvahu hospodárnost, zjistíme, že se E-Tech full hybrid vyplatí. S nejvyšším stupněm výbavy bychom si museli připravit 623 000 korun. To je ale stále pod úrovní konkurence.
Design
Využijeme-li verze esprit Alpine, čeká na nás neskutečná porce elegance i sportovnosti. Maska disponuje širší a agresivně vypadající mříží. LED světlomety se protáhly do stran a zostřily své hrany. Litá kola o rozměru 16 palců patří mezi ty nejvíce povedené prvky na tomto voze. Zadní dveře sice disponují legendární „tajnou“ klikou, Renaultu Clio ale tento detail vcelku sluší. Zadní strana skutečně působí tak, že je vozidlo připravené na jakýkoli závod v terénu.
Interiér nás zaujme 9,3palcovou obrazovkou infotainmentu a 1épalcových přístrojovým panelem. Vše je ostré a přehledné. Na mnoha místech narazíme na sportovní karbon. Celkově musíme konstatovat, že se kabina povedla.
Motorizace
Hybrid nabízí výkon až 145 koní, automatickou převodovku a spotřebu cca 4,1 litru. Benzín přichází s výkonem 100 koní a točivým momentem 160 Nm. LPG disponuje stejným výkonem jako benzínová verze, přidá ale 10 Nm navíc. Spotřeba se pohybuje kolem 7 litrů.
Verdikt
Pokud bychom hledali pěkné a spolehlivé auto, Renault Clio je nám k službám. Nás tato legenda v novém kabátu milé překvapila.