Studio Sucker Punch se vrací k samurajskému žánru a nasazuje ještě ostřejší čepel než v kultovním Ghost of Tsushima. Ghost of Yotei nabízí dechberoucí krajinu, pestrou plejádu postav a především soubojový systém, který je brutálnější, rozmanitější a zábavnější než kdykoli předtím.
Navázat na úspěch Tsushimy nebylo jednoduché. Příběh Jina Sakaie se stal milovanou PlayStation klasikou, a přestože by se nabízelo „bezpečně“ vrátit původního Ducha, Sucker Punch vsadili na jinou kartu.
Hra se odehrává o více než tři století později a přináší novou hrdinku – Atsu. Ta se vrací do rodného Eza, aby se pomstila šesti vrahům své rodiny. Každý člen „Yotei Six“ musí padnout dřív, než se Atsu dostane k hlavnímu protivníkovi, lordu Saitovi. V roli pomstychtivé onryó se nezastaví před ničím, dokud krevní msta nebude naplněna.
Krev, pot i meditace
Jedna z největších výtek k Tsushimě byla omezená paleta zbraní. Ghost of Yotei naopak přináší bohatý arzenál a hluboký „kámen–nůžky–papír“ systém, který nutí hráče neustále přepínat mezi pěti typy zbraní. Dvoukatana, odachi, kusarigama… každá má své místo v brutálním tanci plném seků, křiku a létajících končetin.
Soubojům přidává šťávu i možnost házet zbraněmi či předměty – od prázdných džbánů saké po kopí. Skvělým bonusem je vlčí společník, který umí v pravý moment skočit po nepříteli nebo vás zachránit před smrtelným úderem. Realistické? Ani trochu. Zábavné? Absolutně.
Nepřátelé navíc nejsou jen „stojící pytle na rány“. Útočí agresivně, dokáží vás odzbrojit a nutí k taktickému přemýšlení.
Pestré postavy, slabší příběh
Na cestě Atsu potká pestrou skupinu postav – od pyromanky Iny po mladého lovce Taroa. Vedlejší charaktery často září a přinášejí humor i hloubku. Samotný příběh pomsty je sice poutavý, ale nedosahuje emocionální síly Jinových vnitřních dilemat z Tsushimy.
Ezo, krásné a živé
Mapa Eza není obrovská, ale zato detailní. Zlatá pole, zasněžené hřebeny i husté lesy doslova lákají k foto režimu. Na rozdíl od poněkud prázdné Tsushimy působí Ezo živě – NPC vám dávají tipy na úkoly, v hostincích přijímáte odměny, čekají vás vlčí tábory, malířské minihry i návykové házení mincí.
Verdikt
Ghost of Yotei možná nemá příběh s takovou emocionální vahou jako Tsushima, ale v hratelnosti jde o vrchol samurajského žánru. Souboje jsou intenzivní, prostředí ohromující a svoboda objevování větší než dřív.
Pro fanoušky Ducha i nováčky jde o jasnou povinnost – hra, která nastavuje nový zlatý standard samurajských akčních titulů a otevírá vzrušující kapitolu celé série.