S příchodem 8. sezóny do Diabla 4 dorazil jeden z největších zásahů do systému kosmetických odměn ve hře. Namísto klasického Battle Passu představili vývojáři nový systém s názvem Reliquaries. Záměrem bylo nabídnout hráčům více volnosti a atraktivnější zážitek z odemykání odměn, ale ukazuje se, že novinka má vážný nedostatek.
Reliquaries fungují odlišně než tradiční Battle Pass. Místo pevné lineární cesty si hráč vybírá konkrétní odměny, které chce postupně odemknout. Pro jejich získání slouží dvě měny – Favor Token, který lze získat plněním aktivit a zabíjením monster, a prémiová měna Platinum, kterou si hráči kupují za reálné peníze. A právě zde vzniká v Diablo 4 problém.
Nezdravé utrácení
Hlavní kritika od komunity se týká způsobu, jakým hra zobrazuje možnosti odemykání. Jakmile hráč vstoupí do obrazovky výběru odměny, nabídnou se mu tři volby: první možností je odemknutí pomocí Favor Tokenu, druhou nákup za Platinum a třetí volbou je zrušení akce. Možnost nákupu za Platinum je ale umístěna přímo mezi dvěma ostatními, a především – není zde žádné potvrzovací okno. Stačí tak jediné nechtěné kliknutí a drahá měna je pryč.
Řada hráčů na fórech podle serveru Dexerto tento problém označila za „záměrně záludný“. Jeden z uživatelů napsal, že o vrácení chybně utraceného Platina žádal v několika podaných tiketech, ale bez úspěchu, a vývojáři podle něj jednoduše nereagovali. Jiný popsal, jak jeho děti během několika minut neúmyslně utratily veškeré Platinum prostředky na účtu pouhým překliknutím. Situaci se podle něj dalo snadno předejít, kdyby systém požadoval potvrzení nákupu.
Na konzolích je to ještě komplikovanější. Jeden z hráčů upozornil, že na Xboxu se pro potvrzení výběru používá tlačítko „X“. Pokud ho hráč zmáčkne dvakrát – což se při rychlém procházení nabídek snadno stane – dojde k okamžitému nákupu za Platinum. Vzhledem k tomu, že při prvním stisku tlačítka hráč vstoupí do menu a druhým okamžitě zaplatí, označil tuto logiku ovládání za „nedomyšlenou nebo zcela záměrnou“.
Co na to vývojáři?
Mnozí také upozorňují, že celý nový systém působí zmateně a uživatelsky nepřehledně. Podle některých hráčů je až příliš snadné udělat chybu, která už nejde vrátit, a vývojáři by měli minimálně zvážit úpravu rozhraní. Nejčastěji zaznívající návrh je prostý – přidat potvrzovací okno, které by hráče varovalo před nákupem za skutečné peníze. To by však firmu stálo peníze a to se přeci jen nikomu nechce. Není ale spokojenost uživatelů na prvním místě?
Blizzard se zatím ke kritice oficiálně nevyjádřil. Vzhledem k rostoucímu napětí v komunitě by však úprava tohoto systému mohla být jen otázkou času. V herním světě, kde mikrotransakce a placený obsah hrají stále větší roli, si podobné chyby už hráči nehodlají nechat líbit.