Pokud vyloženě neholdujeme stylu Sportback, Audi má pro nás přichystanou limuzínu se stejným přízviskem RS 3. Fantasticky vyvážený automobil, který dokáže nabídnout pouze tu nejčistší zábavu na trati i ve městě. Design se naprosto podřídil sportovní myšlence. Zapomeňme na jemné rysy manažerských vozů, tohle Audi je čistý závodník.
Výrobci si s novým modelem Audi RS 3 skutečně vyhráli. Kromě působivého výkonu dopřáli zájemcům silně agresivní podobu exteriéru a ryze zavodní ergonomii kabiny. Ta byla vybavena nezanedbatelným množstvím karbonu, kůže a technologií. Přestože je posed za volantem pohodlný, inženýři se zaměřili na něco jiného. Majitel limuzíny RS 3 musí zažívat napětí a adrenalin při každé jízdě. Tomu napomáhá jak design, tak síla, kterou umí tenhle model vyprodukovat.
After a break for the 2021 model year, @Audi is back with the sportiest version of their smallest sedan in 2022.
Tap the link to find out more about the 2022 Audi RS3 https://t.co/tRklBsYT3H#auto #2022AudiRS3 #Audi #Entrepreneur #auto #automobile #cars #engine pic.twitter.com/mbMHqlysr1
— ASPIRE (@AspireMags) October 9, 2021
Design
Zvenku vidíme jasný podpis automobilky Audi. Předek ovládla maska chladiče s rozšířeným mřížováním grilu. Na ten se napojují LED světlomety, které se zúžily a rozdělily na několik menších částí. Efekt je velice působivý. Mříž navíc působí jako jednolitý kus, který se zapouští i do průduchů po stranách. O aerodynamiku je postaráno.
Model RS 3, vážící pouze 1650 kg, se pohybuje na 19palcových kolech. Opět perfektně zpracovaná s ostrým profilem. Na délku Audi měří 4,54 m a rozvor se vyšplhal na 2,63 m. Nejedná se tedy o žádného velikána. Zadní část nás zaujme nádherně zpracovanými světlomety, tenkým spoilerem, a hlavně koncovkami výfuku. Ty vystupují z karbonového podkladu a efekt je tudíž neskutečně sportovní.
Kabina se oblékla do koženého kabátu s karbonovými prvky. Musíme ocenit, jak odvážně si výrobci poradili s palubní deskou. O všem máme přehled na obrazovce infotainmentu, většinu funkcí ale plní fyzická tlačítka. Automat nabízí pouze drobnou páčku pro řazení, což se stalo u Audi téměř klasikou. Největší dojem na nás ovšem udělala sedadla. Kvalitně vyrobená a extrémně pohodlná. V zatáčkách nás podpoří, a to s výkonem, který RS 3 má, budeme potřebovat.
Motor a výkon
Řadový pětiválec s přímým vstřikováním. Objem téměř 2,5 litru a výkon až 400 koňských sil. Dohromady s krouticím momentem 500 Nm jde o opravdovou šílenost. Maximálně se projedeme přes 250 km/h a zrychlení dosahuje 3,8 s. Spojka funguje na jedničku. Je ale pravdou, že na silnici se občas auto utrhne. Půl druhé tuny v kombinaci s takovouto porcí výkonu umí udělat své. Přes všechny asistenty nám tohle Audi nedá nic zadarmo.
Verdikt
Povedený design, masivní výkon. Přesně takhle mají vypadat sportovní auta, která si na nic nemusí hrát. Cenově začínáme na hodnotě 1,65 milionu korun. Na 100 % se ale při koupi dostaneme výše. Zábava ale nabídce zcela odpovídá.