Automobilka Ford dopravila na trh další verzi modelu Ranger. Rok 2023 se nese ve znamení vylepšených technologií i výkonu. Pokud lidé vyloženě netouží po verzi Raptor, je jim k dispozici základní model Ranger. Ten nás ovšem překvapí jak novou tváří, tak tím, co všechno dokáže. Poslouží běžným řidičům i těm, kteří potřebují spolehlivého tahouna pro těžkou práci.
Na první pohled nás zaujme nová maska. Ford si dal záležet na tom, aby přední část modelu Ranger vyzařovala respekt a sílu. Může se tedy zdát, že si více posouvá do podoby verze F-150. Stále si ale uchovává své nezaměnitelné detaily. Více než robustním výkonem budeme potěšení technologiemi a praktičností vozu. Za autem utáhneme obří náklad, na jeho korbě reálně postavíme základy domu. Ranger totiž nabízí mnoho úložného prostoru pro nářadí i elektrické stroje.
Cena pochopitelně reflektuje to, jak výrazně nám může model ulehčit život. Základní verze statuje na částce 990 000 korun. Pokud ale porovnáme tohoto matadora s konkurencí, zjistíme, že se nijak výrazně nevymyká. Ano, drobná část ceny představuje hlavně jméno značky, zbytek ale naprosto odpovídá tomu, co si kupujeme, a to je veliké, užitečné, spolehlivé auto. Dostat se můžeme i na vyšší částky, záleží například na tom, jaký motor si zvolíme. Pojďme se na Ford Ranger podívat zblízka.
Design
Přední část výrazně narostla. Maska chladiče působí více mohutným dojmem, čemuž napomáhají i LED světlomety. Ty už se vyrábí pouze v podobě tvaru písmene C. Krásně tak obepínají mříž se znakem Fordu. Kola mohou narůst do velikosti až 20 palců. Na boční části také oceníme nástupový ráfek. Zadní korba sice nenabízí vysunovací schůdek, zabudovaný nášlapný schůdek ale slouží stejně spolehlivě.
Interiér kombinuje robustní prvky s minimalistickou stavbou. Palubní deska vytváří podklad pro širokoúhlou obrazovku infotainmentu. Vše ostatní můžeme nastavit na multifunkčním volantu. Na středovém panelu najdeme vedle držáků nápojů také decentní řadící páku. I tento detail je na americký truck vcelku nezvyklým úkazem.
Specifikace
Za Ranger můžeme zapojit až 3,5 tuny vážící náklad. Samotná korba uveze až 1,2 tuny. Po sklopení víka korby můžeme pro práci využít 230 V zásuvku. Jak jsme již řekli, s modelem Ranger postavíme dům.
Motorizace
Pod kapotou najdeme v základu dvoulitrový motor s výkonem 170 koní a točivým momentem 405 Nm, nebo 205 koní a 500 Nm. Naprostou špičkou se stal třílitrový šestiválec, který umí vyrobit až 240 koní a 600 Nm.
Verdikt
Ford se opět předvedl v nejlepším světle. Za nás Ranger získává plný počet bodů.