Německá automobilka Mercedes-Benz se může chlubit mnoha stroji, které bychom označili za nezničitelné. Vyhrává ale pouze jeden. Model G sice mnozí lidé berou pouze jako symbol nadřazenosti, pravda ovšem je, že tohle auto dokáže skutečné divy. Zaplatíme za něj extrémně vysokou cenu, odměnou nám však bude dlouholetá spolupráce a spolehlivost.
Na první pohled je evidentní, že tohle auto bylo stvořené do terénu. Čím dál více jej lze ale spatřit před luxusními podniky spíše než mimo vozovky. Mohutná stavba zajišťuje modelu Mercedes-Benz G pozornost i odolnost. Vůz je praktický a zároveň neuvěřitelně vzhledově povedený. Interiér nás bude hýčkat luxusem a pohodlím, zároveň v kufru uvezeme nemalý náklad.
Jasnou výhodou zůstává spolehlivost. I dnes můžeme na silnicích spatřit verze modelu G z 90. let i dob dřívějších. Stále jezdí, stále slouží! Od tohoto faktoru se ale odvíjí cena. Nabídka za základní výbavu s motorem o výkonu 330 koní je k mání za 3,55 milionu korun. Postupně se dostáváme výše, až se dostaneme na verzi AMG, která startuje na sumou téměř 5 milionů korun. Ano, jedná se skutečně o extrémně drahý vůz. Jak jsme si ale řekli, odměnou nám bude naprostá nezničitelnost. Pokud dáme modelu G lásku a péči, budou se v něm vozit naše vnoučata.
Design
V porovnání například s modelem 300 GD z 90. let by se mohlo zdát, že silueta zůstává. Ano, je to tak. Model G si zachovává svou tvář napříč dekádami a je to tak dobře. Přední část nás zaujme mohutnou stavbou, masivním grilem s hvězdou uprostřed a dvěma kulatými LED světlomety. Na profilu si všimneme hlavně 18palcových kol. Ty můžeme zvětšit až na 20 palců. Linie se drží vodorovně a svisle a vytváří tak ikonický hranatý tvar vozu. Zadní část schovává rezervu. Té se přizpůsobily všechny ostatní prvky.
Interiér působí maximálně luxusně. Kůže, dekor dřeva, tvrzené materiály. O všem máme přehled na 12,3palcové obrazovce, která se spojila s přístrojovým panelem. Po pravé ruce nám bude k dispozici touchpad s hlavním ovladačem. Sedadla jsou extrémně pohodlná a na první pocit prémiová.
Specifikace
Stoupavost dosahuje v ideálních podmínkách rekordu 45 stupňů. Brodit se můžeme v současné době až hloubkou 70 cm. Boční náklon zvládne až 35 stupňů. Zkrátka vůz do každé nepohody. Podpoří nás navíc čtyřlitrový osmiválec v benzínu. Ten nabídne až 421 koní a 610 Nm. Nafta nabízí třílitrový šestiválec o výkonu 330 koní a 700 Nm. A konečně AMG G 63. Tahle hračka nabídne až 585 koní a 850 Nm. Šílené hodnoty, nemyslíte?
Verdikt
Pokud by snad někdo uvažoval o koupi tohoto luxusního vozu, nekupuje si jen komfort. V ceně je nezničitelnost, dravost a kvalita. Za nás musíme říct pouze: „Klobouk dolů!“