Německo poslalo na trh plug-in hybrid s neobyčejně osobitým designem. Vzhled prodává, přičemž u Astry to platí dvojnásob. Kromě výkonu, který je přijatelný, si výrobci své zákazníky získají interiérem. Velice kvalitní zpracování v luxusním stylu. Moderna zastínila staré pořádky. Astru zkrátka na silnici nepřehlédneme, o což přesně Opelu šlo.
Opel se pochopitelně nezaměřil pouze na design. Celý automobil překypuje takovým množstvím technologií, že se nám nemohlo o větším ani zdát. Neznamená to ovšem, že se nám všechny mohou dostat do rukou. Podle výbavy, jakou si zvolíme, dostaneme vyhřívané sedačky a další prvky, panoramatickou střechu a podobně. Alfou a omegou je pro Opel stále ještě bezpečnost. Ta je úzce propojena s asistenčními systémy, kterých je více než dost.
It’s time to stand out. It’s time to test drive the new #OpelAstra Plug-in Hybrid. https://t.co/zXGJsDNITZ pic.twitter.com/Qp8yq3rWTI
— OPEL (@Opel) August 4, 2022
Design
Opel se řídí heslem, že se musí hledět do budoucna. Celkový design proto odpovídá nejmodernějším trendům. Přesto všechno si ale Astra zachovává originalitu a ojedinělost. Přední části vévodí maska chladiče, která je rozdělena do dvou částí. Dva užší černé pruhy tvoří tvář nové Astry. Horní spojuje dva světlomety a tvoří podklad pro znak Opelu. Spodní vytváří společně s nárazníkem silně sportovní dojem.
Kola se nám mohou posunout z velikosti 17 palců na 18 palců. Podle výbavy se navíc mohou tyhle krásky objevit v podobě ostrých břitů, nebo klasického květového vzoru. Z boku je dále patrné, že Opel si vyhrál s liniemi. Astra díky kontinuitě těchto čar působí uspořádaně a slušně. Zkrátka jako business auto pro podnikatele. Zezadu dává design vyniknout světlometům, které se poskládaly do tvaru L. Nádherná práce.
Interiér je skutečnou třešničkou na už tak luxusním dortu. Poměrně veliký volant jde do kontrastu s velice jednoduchou palubní deskou, kde máme k dispozici jak fyzická tlačítka, tak širokou obrazovku infotainmentu. Ta je navíc propojená s přístrojovým panelem, takže vytváří jeden veliký celek. Kožené sedačky se postarají o naše pohodlí i na delších cestách, stejně jako asistenční systémy. Součástí balení jsou prvky jako adaptace rychlosti, bezklíčové odemykání a startování atd.
Motor
Plug-in hybrid kombinuje elektromotor s 1,6litrovým benzínem. Výsledný výkon se dere na hodnotu 180 koňksých sil. Kromě hybridu můžeme novou Astru pochopitelně pořídit i ve variantách: 1,2litrového benzín s výkonem 110 koní, 1,2litorvý benzín s výkonem 130 koní v manuálu i automatu, a konečně 1,5litrový diesel s výkonem 130 koní. Výběr je na nás.
Verdikt
Opel Astra otevřel brány do nového světa designu a luxusu, který si pořídíme do 1 milionu korun. Skvělé jízdní vlastnosti a originalita zaručují, že o tomto stroji ještě uslyšíme.