Toyota je neuvěřitelně komplexní automobilka se smyslem pro detail. Výrobci dokážou stvořit cokoli. Silný tahač i závodní střelu. Supra se se svou DNA řadí do té druhé kategorie. Nízké žihadlo, které svou porcí koní dokáže nadchnout nejednoho znalce. Tenhle stroj umí v jezdci probudit radost z jízdy. Z historie se zrodila novodobá legenda.
Sama automobilka se ráda chlubí větou: „legenda je zpět“. Nic nemůže být blíže pravdě. Ať jsme nadšenci automobilů nebo počítačových her se závodní tematikou, Supra má v našich srdcích svoje místo. Její kořeny sahají až do konce 60. let, kdy se světu představil model Toyota 2000GT. Po více než 50 letech se na trať vrací sportovní duch v rudém kabátu. Výrobci si dali záležet na designu a ergonomii. Ovladatelnost nové verze doslova vyzývá k agresivní jízdě po závodním okruhu.
It’s hard to overshadow. Introducing the 2022 GR #Supra. #LetsGoPlaces pic.twitter.com/8HD8bD6L8R
— Toyota USA (@Toyota) February 23, 2022
Design
Sportovní až do morku kostí. Jinak nová Toyota Supra popsat nelze. Její vzhled vychází z dlouhé tradice automobilů s prodlouženou kapotou přední části. Tam, kde je uložený motor, musí sjet náš pohled okamžitě. Předek dostal LED světla, která se protáhla a svou linkou navazují na větší linii boku. Pod znakem Toyota uzavírá sportovní příběh ostrý nárazník.
Bok dává na odiv 18palcová kola, která svou velikostí i designem krásně padnou do celkové závodní filozofie. V bočních dveřích se objevuje průduch, který vede až za zadní kolo. S aerodynamikou se zkrátka muselo počítat. Zadní část pak vzdává poctu celé sportovní myšlence. Málokterý sporťák se může chlubit tak odvážným a propracovaným vzhledem. Koncovky výfuků v chromu, karbonový nárazník a LED světlomety propojené s průduchy, která odvádí boční vítr.
Interiér se pyšní velice tvrdou a agresivní podobou. Volant je jednoduchý, obrazovka infotainmentu decentní. Výrobci ponechali všechna fyzická tlačítka, protože to je u závodních modelů zcela zásadní. Ve vysokých rychlostech nemáme čas „hádat se“ s digitálním displejem. Sportovní sedačky jsou kupodivu vcelku pohodlné. Tahle kabina je ideálním prostorem pro závodní nadšence.
Motor
Spíše než 2litrovému stroji, dáme rozhodně přednost 3litorvému. Twin Scroll Turbo v benzínu přichází v automatu s 8 stupni nebo v manuálu se 6 stupni. Maximální výkon 340 koňských sil a krouticí moment 500 Nm nám zajistí akceleraci z 0 na 100 za 4,3 s. Maximální rychlost 250 km/h.
Verdikt
Toyota Supra má lidem hodně co nabídnout. Je otázkou, jestli se vyplatí si tuto mašinu pořídit za více než 1,8 milionu korun. Nejslabší verzi sice pořídíme za 1,2 milionu korun, zapomeňme ale na čas 4,3s. Supra je každopádně velice zdařilý sporťák.