Značka Alpine zažívá zlaté časy. Díky uvedení svého prvního elektromobilu – ostrého hatchbacku A290 – zaznamenala v roce 2024 už čtvrtý rekordní rok v řadě. A růst pokračuje. Modelová řada se rozšiřuje o nový přírůstek, který by leckdo označil za SUV. Alpine však odmítá tento termín používat – raději hovoří o „sportovním fastbacku“. Marketing stranou, jde o elegantní kupé-SUV.
Design vozu byl naznačen už v loňském konceptu. Nyní je tu finální sériová verze – Alpine A390. Využívá platformu AmpR Medium známou z Renaultu Megane E-Tech Electric nebo nového Scenic E-Tech. Tuto architekturu sdílí také Nissan Ariya, ale Alpine si klade za cíl nabídnout nejdynamičtější a nejzábavnější model z celé skupiny. Dokonce překonává i sportovní verzi Ariya Nismo.
Vzhledově se A390 od svých koncernových sourozenců jasně odlišuje. Zadní kliky jsou chytře skryté v C-sloupcích pro čistý efekt. Standardně dostanete 20palcová kola, ale za příplatek jsou dostupná i 21palcová – sice s dopadem na dojezd, ale s bonusem v podobě stylu. Zajímavostí je, že pneumatiky (letní i celoroční) pro A390 speciálně vyvinul Michelin.
Auto plné detailů
Přední nárazník s trojúhelníkovými výřezy ukrývá LED moduly, zatímco tenký hlavní světlomet si zachoval konceptový styl. Trojúhelníkový motiv se opakuje i vzadu. Zadní světelný pás protíná svítící logo Alpine. Aerodynamice pomáhá nejen tvar karoserie, ale i aktivní prvky – třeba otvory v přední části, které usměrňují proudění vzduchu pod autem. Nechybí decentní zadní spoiler a francouzská vlajka na C-sloupku odkazující na výrobu v závodě Dieppe.
Uvnitř je příbuznost s Renaultem jasně patrná – 12,3palcový digitální přístrojový štít a 12palcová dotyková obrazovka orientovaná na výšku. Naštěstí Alpine zachovalo i fyzická tlačítka pod displejem, což ocení řidiči při ovládání za jízdy.
Motorizace
Obě verze – A390 GT a GTS – využívají třímotorové uspořádání (jeden vpředu, dva vzadu). Základní verze nabídne výkon 396 koní a točivý moment 650 Nm. To stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,8 s a maximálku 200 km/h. Silnější GTS dodává výkon 463 koní a 808 Nm, s časem 3,9 s na stovku a maximální rychlostí 220 km/h.
Verdikt
Nezbývá než automobilku pochválit za skvělou práci. Novinka se na trhu rozhodně uchytí a brzy ji budeme moci spatřit i na našich silnicích.