Jak už samotný název modelu napovídá, Renault se rozhodl dodávku vybavit elektrickým motorem. Jak ji přijme veřejnost? Na výběr budeme mít pochopitelně stále ještě naftovou variantu, která disponuje vyšším výkonem. Celkově se však u modelu Master nehodnotí výkon, ale vzhled. Renault dokázal postavit dodávku, která se naprosto vymyká zajetým tradicím.
Sama firma tvrdí, že díky tomuto užitkovému vozu vstupuje do nové éry. Odpovídá tomu pochopitelně čistý elektrický pohon a také právě již zmínění design. Převážně přední část dokáže zaujmout svým nekonvenčním řešením masky. Pokud si zvolíme elektrickou variantu, čeká na nás nejen přijatelný výkon, ale také solidní dojezd. Pokud by tedy Renault Master E-Tech volily firmy, které se živý rozvážkou, rozhodně nešlápnou vedle, a navíc udělají něco pro životní prostředí.
Cena i počet všech výbav zatím nejsou jasné. Automobilka bude ceník zveřejňovat až na začátku roku 2024. Od té doby by mělo být k dispozici o objednání dodávky Master E-Tech. Předpokládá se, že z linek k zákazníkům sjede v září roku 2024. Předešlý model Master E-Tech s původním designem je doposud k mání za 1,5 až 1,7 milionu korun. Předpokládáme tedy, že se cena o něco málo zvýší. Nezbývá nám než čekat. Pojďme se zatím podívat na to, co automobilka o své novince zveřejnila.
Design
Vzhled se naprosto zásadně vymyká, a to nejen oproti svému předchůdci. Dodávka obecně nedokáže nabídnout příliš mnoho variant. Renault se proto rozhodl, že na to půjde od lesa. Zaměřil se na aerodynamiku. Aby vozidlo Master E-Tech 2024 vyhovovalo všem těmto fyzikálním požadavkům, musela se upravit karoserie. Výsledek vypadá naprosto fenomenálně. LED světlomety se zúžily, znak už disponuje přepracovanou podobou.
Interiér nás překvapí svou jednoduchostí. Kromě všech potřebných úložných prostorů, které se vždycky hodí všem pracantům, máme k dispozici jednoduché ovládání všech funkcí. Ty nastavíme na volantu nebo na třech kulatých ovladačích. Ty kombinují manuální i digitální ovládání. Na 10palcové obrazovce infotainmentu bude integrovaný Google.
Motorizace
Elektrická verze nabízí 140 koní, automatickou převodovku a 0 emisí. Ideální stav. Nafta zatím vypadá po všech stránkách jako skvělé řešení. Výkon motoru dosahuje až 175 koní, spotřeba pak pouze 7,5 litru.
Verdikt
Renault Master E-Tech na rok 2024 nás skutečně překvapil. Jedná se o dodávku, která má duši. Skvělá práce!