Pokud jsme byli u Toyoty zvyklí na jistoty, svým novým modelem nás vyvedla z omylu. Mirai se posunul v oblasti alternativních paliv dopředu. Trhu sice vládne elektřina, ozývají se ovšem čím dál hlasitěji lidé, kteří jako palivo budoucnosti označují právě vodík. Toyota na svém sedanu Mirai ukazuje, že možná nejsou tak daleko od pravdy. Co všechno o tomto stroji víme?
Svěží design, pokrokové technologie, dobré jméno v zádech. Nový sedan od společnosti Toyota se výrazně posouvá na žebříčku světových špiček. Nulové emise a dojezd přes 600 km? Je něco podobného vůbec možné? Toyota opět překročila svůj stín a nově i na českém trhu najdeme tento vodíkový zázrak. Jeden určitý faktor ovšem do karet zákazníkům zrovna nehraje. Tím je pochopitelně cena. Mirai startuje na více než 1,7 milionu korun. Ano, máme sice k dispozici luxusní design, nulové emise, špičkové technologie, kdo si ale dovolí investovat do vozidla téměř 2 miliony? Budeme muset věřit tomu, že si Mirai své zákazníky najde. Pojďme se na tuhle Toyotu podívat pořádně zblízka. Má nám co nabídnout?
Design
Vzhledem nás Mirai rozhodně nezklame. Vývojáři se do tohoto projektu skutečně opřeli a výsledkem se stal dlouhý, štíhlý sedan na zbrusu nové platformě. Spodní část je široká a těžiště tím pádem proklatě nízko. Z boku můžeme obdivovat siluetu, které se podobá Audi A7, kde se shodně střecha postupně svažuje až do oblasti kufru. Zadní část si přivlastnil masivní světlomet. Ten se rozprostřel po celé šířce kufru. Nárazník zmohutněl.
Interiér si na nic nehraje. Toyota zvolila smart luxus. Hodně kůže, kvalitní látky, tvrdých plastů. Středový sloupek s řadícím systémem se stal unikátním středobodem celé kabiny. Společně s větrák tvoří písmeno L. Máme zde dostatek místa pro ruku, dva držáky na nápoje. Zadní sedadla mohou využít opěrku středového sedadla, kde máme možnost ovládat funkce na dotykovém displeji.
Motor
Vodíkový pohon dokáže sedanu dodat až 182 koní a 300 Nm točivého momentu, což není vůbec špatný výsledek. Pokud si navíc připočteme nulové emise a nízkou spotřebu, rázem se začíná koupě tohoto vozu jevit jako dobrý nápad.
Verdikt
1,76 milionu korun za základní verzi je skutečně dost. K dispozici je i vyšší výbava, za více než 1,8 milionu korun. Spotřeba ovšem dokáže investici poměrně rychle navrátit.