YouTube se snaží tvůrcům více usnadnit přeměnu jejich klasických delších videí na Shorts, aby mohl lépe konkurovat TikToku. Proto přidá nový nástroj „Edit into a Short“ do aplikace pro iOS a Android. Ten umožní tvůrcům vybrat až 60 sekund z jednoho ze svých videí a přenést klip do editoru Shorts přímo z aplikace YouTube. Odtud mohou tvůrci přidat text, filtry a také další videa. Informoval o tom server The Verge.
YouTube již dříve převáděl vertikální videa nahraná uživateli do 60 sekund jako Shorts, i když byl obsah původně nahrán jako standardní video na YouTube. A je nutno podotknout, že ne všichni tvůrci byli příznivci tohoto nápadu. Nyní YouTube doufá, že tvůrci budou aktivněji pomáhat ještě více budovat počet Shorts videí díky spuštění tohoto nového nástroje. Ten jim umožní vystřihovat zajímavé momenty z jejich videí.
YouTube’s making it easier for creators to turn longer content into Shorts https://t.co/L2XvDfhCfZ pic.twitter.com/VUd3dM0vTa
— The Verge (@verge) July 29, 2022
V oznámení o této funkci YouTube uvádí, že hotový Short bude odkazovat na originální video, ze kterého byl vystřižen. To by mohlo pomoci udělat ze Shorts ideální propagační nástroj pro delší obsah tvůrců. Pokud by se divákovi líbil Short vytvořený pomocí tohoto nástroje, nemusel by chodit na kanál tvůrce a hledat originální video.
Tento krok může signalizovat, jak moc se YouTube obává dominance TikToku v oblasti krátkých videí
YouTube klade velký důraz na Shorts od roku 2020, kdy začal tuto funkci zavádět. Vypadá to ale, že se společnosti stále nedaří porazit TikTok v počtu nového obsahu. YouTube se spíše spoléhá na využití svého obrovského arzenálu delších videí k rozšíření počtu Shorts. Letos v dubnu například YouTube oznámil, že jakékoli veřejné video může být „zremixováno“ do formátu YouTube Shorts, pokud se tvůrci od funkce neodhlásí.
Skutečnost, že se YouTube tak silně opírá o své stávající videa, naznačuje možný nedostatek zájmu tvůrců o vytvoření nového obsahu. Nebo to také může znamenat, že YouTube nakonec stále vidí větší potenciál jako platforma pro delší videa, ale Shorts si představuje jako marketingový mechanismus pro zvýšení sledovanosti svého lépe zpeněžitelného obsahu.
YouTube propaguje schopnost videí Shorts zvýšit sledovanost obsahu tvůrců v rámci trendu, který označuje jako „vzestup multiformátových tvůrců“. V červnu společnost uvedla, že každý měsíc sleduje Shorts více než 1,5 miliardy lidí. Podle serveru The Verge je nová funkce ode dneška k dispozici v mobilní aplikaci YouTube pro iOS i Android.