Již bývalý analytik v oblasti finanční kriminality Citibank prohrál soudní spor s britskou bankou ve věci neoprávněného propuštění. Banka ho propustila minulý rok poté, co se ukázalo, že firemní výdaje během jeho služební cesty zahrnovaly i útratu za občerstvení pro jeho partnerku. Vedení banky o tom lhal. Informují o tom Business Insider a ABC News.
Szabolcs Fekete pracoval v londýnské pobočce Citibank jako odborník na finanční kriminalitu. Sám se přitom vědomě dopustil podvodu, když během služební cesty do Amsterdamu koupil své partnerce jídlo a pití a vedení banky o tom lhal.
Server Business Insider nahlédl do emailové konverzace mezi Feketem a jeho nejmenovaným vedoucím manažerem. Ten ho upozornil na podezřelost účtenky, Fekete ho však ujistil, že ji zkontroloval a nic podezřelého nenašel.
A banker was fired after trying to expense 2 sandwiches, 2 pastas, and 2 coffees, and saying he ate everything himself — before later admitting he shared them with his partner https://t.co/xIfz4RwjNn
— Insider Business (@BusinessInsider) October 16, 2023
„Byl jsem na služební cestě sám. Dal jsem si dvě kávy, protože byly velmi malé,“ psal bývalý pracovník Citibank v emailu. Vedoucí manažer ale upozornil na další vysoce podezřelé položky na účtence, napsal Insider.
Zahrnovala rovněž dva sendviče, dvě porce těstovin a další nápoje. „Naznačujete, že to bylo všechno pro vás?“ tázal se v komunikaci manažer Feketa, který ho ale ubezpečil, že všechny výdaje v rámci denního příspěvku Citibank na útratu byly skutečně jen pro něj.
Vymlouval se na úmrtí babičky
Fekete si také stěžoval, že není správné, aby musel v takovém rozsahu ospravedlňovat své stravovací návyky. Banka však měla podezření, že se dělil o občerstvení a nápoje se svou přítelkyní, upozornila televize ABC News.
Bývalý analytik skutečně později sám přiznal, že za firemní peníze jídlo své partnerce zakoupil. Banka ho ale propustila, přes což se nedokázal přenést. Podal tedy na Citibank žalobu za neoprávněné propuštění.
Soudní bitvu však nyní prohrál. Nehrálo v tom roli ani tak zneužití firemních benefitů jako zamlčení a lhaní vedení banky. „Je důležité, že žalobce neučinil úplné a upřímné sdělení a že na kladené otázky přímo neodpověděl,“ uzavřel případ soudce.
Fekete se obhajoval nedávnou smrtí babičky. Podle svých slov byl během emailové komunikace na silných prášcích. Tato obhajoba mu ale nebyla nic platná. Soudce uvedl, že Citibank vyžaduje po svých zaměstnancích poctivost.