Přestože má severoamerická společnost Zero na kontě už více strojů, jedním z nejzajímavějších se stal model SR/S. Tenhle závodník disponuje opravdu obřím výkonem a nebezpečným, agresivním vzhledem. Jak má firma ve zvyku, i díky tomuto motocyklu se snaží svět přesvědčit o tom, že dvouválce nejsou jedinou volbou na cestě za adrenalinem a zběsilou jízdou.
Svůj vzhled samozřejmě SR/S bere klasickým závodním strojům. Podle slov firmy se jí ale povedlo pozvednout zajetý design na docela novou úroveň. Kromě speciálně upravených prvku si na tom bere svůj podíl i elektromotor. Stejně jako u ostatních mašin i u modelu SR/S se dere do předních řad funkčnost. Zero zkrátka chce, abychom se na motorkách hlavně bavili. Řeší proto jízdní vlastnosti, výkon a vyváženost. Vzhled ovšem není opomíjená věc.
Design
Typický závodní motocykl. Přesto si nese neskutečnou spoustu úprav a specifických znaků, u kterých rozhodně nebudeme potřebovat lupu. Hlavním rozdílem od klasických motorek se stal předek. Ten působí jako jednolitý masiv, přes který nic neprojde. Chránič, který obaluje téměř celý motor, působí vcelku majestátním dojmem. Pod skutečně velikou kapotáží rozzáří cestu ostrý LED světlomet.
SR/S přichází ve dvou barevných variantách. Konzervativní jezdci ocení černou s tyrkysově zeleným pruhem, odvážnější pak zvolí lehkou modrou metalízu. Obě barvy přinášejí něco osobitého, není třeba se tudíž bát experimentovat.
Specifikace
O přední odpružení se stará vidlice s průměrem 43 mm. Dává jezdci k užívání zdvih až 120 mm. Zadní odpružení 40 mm pak nabízí zdvih 140 mm. na trati musíme být připravení kdykoli utnout výkon brzdami. Pro ty si Zero sáhlo do firmy Bosch. Přední kotouče 320 mm a zadní kotouč 240 mm. klasická velikost. Obě 17palcová kola byla obuta do pneumatik Pirelli. Zadní má navíc solidní šířku.
Motor
Elektromotor dokáže vyprodukovat výkon až 110 koní a krouticí moment 190 Nm. Maximální rychlost až 200 km/h už je pekelné číslo. Dojezd se drží na třech hodnotách. Městský se vyšplhal až na 300 km. Na okruhu zvládne motorka 183 km a kombinace obou terénů pak dosahuje hodnoty 229 km.
Verdikt
Momentálně se cena této nádhery pohybuje kolem 670 000 korun. Ano, je to skutečně hodně peněz a mnoho lidí bude odrazeno baterií. Za podobnou cenu už můžeme směle pořizovat ty nejdravější stroje od italských firem. I tak má ale SR/S co nabídnout.