Hatchback, který nabízí nemalé množství technologií a pohodlí za rozumnou cenu. Ideální parťák pro páry i menší rodinky. MG už se profiluje úplně jinak něž před desítkami let. Z automobilky, která „bouchala“ sportovní modely coupé, se stala dospělá a zodpovědná společnost. Podle toho vypadají i její vozy. MG3 je ideálním konkurentem koncernových modelů.
Hatchback se sportovní siluetou. Výrobci se opět rozhodli koncipovat exteriér tak, aby byl co možná nejjednodušší a logicky rozvržený. Zadní a přední část jsou proto spojeny rovnou linií, která krásně odděluje spodek auta od střechy. Výkon je přijatelný. MG3 si na nijak závratné rychlosti nepotrpí, to je ovšem kompenzováno praktičností a estetikou. Přestože se zde bavíme o malém hatchbacku, srdce má větší než kdejaký německý konkurent.
Design
4 m dlouhé a 1,73 široké vozidlo. Na výšku zabírá pouze 1,5 m. Opravdu se tu nebavíme o žádném velikánovi. Rozvor kol se ovšem dostal na 2,52 m a ovladatelnost je na jedničku. Předek auta opět disponuje ostrými rysy. Drobná mříž grilu, na které se leskne nápis MG spojuje oba LED světlomety. Ty přebírají podobný tvar jako spodní průduchy u nárazníku, který je zakončen ostrou, tenkou lištou.
Z boku jednoznačně oceníme kola. Tvarovaná do květu a s rozměrem 16 palců se řadí do zlatého středu velikosti. Profil auta působí hranatě, což rozhodně není na škodu. Vynikají tak jemné sportovní rysy modelu MG3. Zadní část se může jevit kontroverzně. Světlomety opět nesou propůjčený tvar. Tentokrát zde rozpoznáme podpis automobilky Volvo. Jinak nelze MG3 nic vytknout.
Kabina působí uhlazeným a čistým dojmem. Nikde se nesetkáme s levnými plasty, nikde žádné škrábání. Centrem dění se stala 8palcová obrazovka s perfektní ostrostí. Zde nastavíme vše, co potřebujeme. Zbytek funkcí převzala fyzická tlačítka. Všechno je přehledné a na dosah ruky. Zadní sedadla jsou velice komfortní, prostřední si toho komfortu ale moc neužije.
Motor
1,5litrový VTi-tech. Tenhle stroj dá dohromady 106 koní a 137 Nm krouticího momentu. Nejde tedy o kdejak závratný výkon. Na běžné popojíždění to ale stačí. Průměrná spotřeba 6,5 litru na 100 km je v dnešní době vcelku přijatelné číslo.
Verdikt
MG3 patří mezi hatchbacky, které si rozhodně zapamatujeme. Spíše než výkon, nám může tenhle model nabídnout pohodlí a spolehlivost. Za nás se rozhodně jedná o automobil, který se ve světě neztratí.