Skútr pod označením CE 04 je podle slov firmy BMW mnohem více než pouhý dopravní prostředek. Mašina, která se hodí hlavně do města. Tak by se dal tento skútr popsat. Nabízí kromě mimořádného pohodlí také ojedinělý design, kterému BMW věnuje ve svých příručkách celou kapitolu. Přezdívka modelu CE je vcelku příznačná. Tichá revoluce.
Už více než 10 let cílí firma BMW na lidi, kteří tráví ve městě většinu svého času a potřebují se po něm nějak pohybovat. Elektřina, pohon budoucnosti, se nehodí pouze k automobilům. Skútry tvoří nepostradatelnou část života v metropolích. BMW proto přišlo s mašinou, která by podle slov představitelů neměla sloužit pouze k přesunu z bodu A do bodu B. Musí jezdci poskytnout i zcela nečekané a nezapomenutelné zážitky. Toho BMW docílilo designem. Ten nemá ve své kategorii konkurenci.
Not only the technical features of the #CE04 are a highlight. 💫 The scooter comes in different colours that we can’t get enough of. 🤩
Which one is your choice?#MakeLifeARide #PluggedToLife #Design #BornElectric #ElectricRide #BMWMotorrad pic.twitter.com/jJ4vJZs4EJ
— BMWMotorrad (@BMWMotorrad) July 12, 2021
Design
Vzhled nového skútru CE 04 je jednoduše nezapomenutelný. Zcela narušuje koncepci toho, jak má podobný stroj vypadat. Vespa proti němu vypadá jako z černobílého filmu s Vlastou Burianem. CE působí až přehnaně dlouhým dojmem (2, 285 m). Oproti tomu řídítka se zdají být nízko. Sedlo se oddělilo od zbytku trupu tenkou mezerou (floating seat) a od země se vzdálilo 780 mm. Díky baterii nabral skútr znatelně na váze. 231 kg pohotovostní hmotnosti už je znát.
Ergonomie CE je jednoduše okouzlující. Výrobci dokázali, že pomocí rovných a ostrých tvarů dokážou nabourat zajetou koncepci toho, jak má vypadat skútr. Odvaha se cení a pokud vede k úspěšnému výsledku, pak se rozhodně vyplatí.
Technologie
Ve standardní výbavě najdeme věci jako LED světlomet, 10,25palcový displej, který je chráněn stylovým barevným plexisklem. Nesmíme zapomenout na Keyless Ride, neboli ježdění bez klíčků. Cestování si zpříjemníme třemi jízdními režimy. Eco, Rain, Road. Elektronická podpora couvání je u takto těžkého stroje vítanou pomocí. Pro případ, že jsme fanoušci technologií, BMW nabízí takovýchto věcí celou řadu.
Motor
Maximální výkon elektromotoru se vyšplhal na 42 koní a točivý moment na 62 Nm. Sice se maximálně svezeme 120 km/h, zrychlení 2,6 s z 0 na 50 je ovšem brutální. Dojezd celých 130 km představuje znatelný pokrok v oblasti elektrického pohonu. Standardní doba nabíjení činí něco přes 4 hodiny. Během směny máme dobito a můžeme zase vyrazit na cestu.
Verdikt
Kdysi pouhý prototyp je dnes odvážný a rychlý stroj. CE 04 reprezentuje nový přístup k elektropohonu. BMW světu ukázalo, že to jde dělat originálně.