Tato dodávka je jednou z nejpraktičtějších, jaké můžeme na trhu vůbec objevit. Vyniká solidním prostorem a poměrně slušným výkonem. Dostupná je ve variantě diesel nebo hybrid. Zelenější volba se k takovéto dodávce samozřejmě hodí více. Výrobci nabízí hned 4 stupně výbavy. Přestože se cena vyšplhala hodně nad milion korun, koupě tohoto rodinného paláce se vyplatí.
Ford Tourneo Custom byl od počátku koncipovaný tak, aby se hlavně dobře a hladce řídil, a aby pojmul co nejvíce nákladu. Je tedy jedno, jestli budeme tuto dodávku využívat na práci, nebo se v ní svezeme do Chorvatska. Ford vyšperkoval interiér tak, že se řidiči nabízí k užití velice přehledná palubní deska, systém infotainmentu a jiné. Zkrátka, řídit Ford Tourneo Custom na delší vzdálenosti je asi takové, jako se uvelebit do naší oblíbené sedačky, pustit si do uší oblíbenou hudbu a jen si užívat ten pocit. Ford se s tímto modelem zkrátka překonal.

Design
Málokdy se stane, že někdo vymyslí něco nového u dodávky. Přeci jen se bavíme o hranatém tvaru, který mnohdy ani nikam posunout nelze. Jako první se k tomuto problému kdysi postavil Mercedes s jeho třídou V. U Fordu můžeme pozorovat, že se přeci jen designéři rozhodli onen nevýrazný tvar dodávky nějak oživit. Docílili toho skvěle vyvedenými liniemi, které startuje už od předních LED světlometu a končí u masivního víka kufru. Pojďme ale popořadě.
Předek zůstal zcela v režii filozofie Ford. Typicky tvarovaná maska chladiče s poměrně robustním mřížováním tvoří pěkný kontrast nárazníku. jak je zvykem, tato část nedosahuje takových rozměrů, manévrování je proto velice jednoduché. Po stranách oceníme posuvné dveře, které jsou otevírat poměrně lehce. Střecha je připravena na cestovní rakev. Dveře kufru jsou opravdu velice jednoduché. Světlomety se protáhly téměř po celé výšce vozu. Kromě drobného znaku Ford už na této straně téměř nic nenajdeme.
Interiér splňuje vše, co od mohutného auta čekáme. Volant v ideální pozici, řadící páka je prakticky hned vedle něho. Kupodivu si na toto rozložení velice rychle zvykneme. Obrazovka infotainmentu se posunula o něco výše, krásně na ni tedy vidíme. Oceňujeme, že druhá a třetí řada sedadel jsou nasměrovány proti sobě. Vzniká tak prostor, o jehož kapacitě pro nohy by se nám ani ve snu nezdálo. Skutečně praktické a ojedinělé.
Motor
Jak jsme již řekli, budeme se rozhodovat mezi čistou naftou a hybridem. Všechny dvoulitrové diesely EcoBlue nabízejí výkon 185 koní. Ideální. Mild-hybrid pak 130 koní nebo 185 koní, jedničkový Plug-in hybrid nakonec přinese 126 koní. Záleží jen na nás.
Verdikt
Praktické a krásné. Takhle se dá pospat auto Ford Tourneo Custom. Cenově se pohybujeme od 1,2 milionu korun až po 1,33 milionu korun. Koupě se vyplatí. Rok 2023 navíc přinese zcela novou verzi. Už se nemůžeme dočkat.