Ford předal světu to nejlepší ze sebe v podobě modelu GT. Extrémní závodní vůz, který má na svém kontě i výhru Le Mans. Pokud bychom měli něco o tomto voze vědět, je to rozhodně kapitola o designu. Ford dokázal vyrobit hyper automobil s neuvěřitelně povedeným vzhledem, který nejen dobře vypadá, ale zároveň poslušně slouží madam aerodynamice.
Inovace. Tohle slovo se stalo pro výrobce ze stáje Ford až téměř posvátným. U modelu GT si na něm zakládají mnohem více než jinde. Dokázali totiž proměnit vzhled v naprostou symfonii ladných linií. Pod kapotu nacpali výkonný motor, který propůjčuje tomuto modelu agresivní rychlost. Pro maximální výkon museli ve Fordu upravit aerodynamické prvky, ale opět to dokázali v až ojedinělém respektu k designu. Slovy lajka, tento vůz zkrátka nemá na první pohled chyb.
Golden Yellow Metallic. #FordGT
: @nathanlovesbacon/IG pic.twitter.com/Mw3LLxFnTO— Villa Ford (@villaford) September 12, 2022
Design
Do učebnic designu se Ford GT může směle postavit mezi legendy jako třeba Porsche nebo Lamborghini. I GT se totiž vyznačuje naprosto ojedinělou stavbou, kterou na první pohled kdekoli rozeznáme. Ford mnohem více než jiné automobilky sází na severoamerickou touhu po velikosti. Proto všechny prvky nabraly na rozměrech. Průduchy, světla, výfuky, kola. Vše dohromady vytváří sice krásnou, ale obří bestii.
Cesta k dokonalosti byla ovšem trnitá a dlouhá. Primárně totiž nemá tento vůz sloužit jako ozdoba, ale jako tvrdé a nesmlouvavé žihadlo na závodní okruh. Inženýři se „lopotili“ s prototypem opravdu dlouho. Když konečně vše fungovalo, mohla přijít na řadu krása. Všechny zajímavé prvky se transportovaly do zadní části. Při pohledu na tuto stranu vozu oceníme převážně světlomety a dvě masivní koncovky výfuku. K podivení je ovšem způsob, jakým se výrobci vypořádali s aerodynamikou.
Místo průduchů, kterých je i tak na autě více než dost, zkrátka upravili tvar kabiny tak, aby vznikly mezery mezi kabinou a zadními koly. Extrémně sofistikovaně vyřešený design. Tento prvek jen potvrzuje to, že ve Fordu opravdu vynaložili maximální úsilí, aby byl model GT dokonalý.
Výkon
Spojení karbonu karoserie a 3,5litorvého šestiválce s výkonem 650 koní dokáže udělat své. GT je extrémně lehoučké auto a o to více z něj jezdec dokáže „vymáčknout“.
Verdikt
Pokud někdo dostane možnost se na Ford GT alespoň podívat, neměl by váhat. Stále platí to, že se jedná o ten z nejvíce zdařilých závodních strojů na planetě.