Google vylepšuje své vyhledávání. Má se zobrazovat méně clickbaitů a nekvalitního obsahu

Reklama

Google oznámil, že v příštích několika týdnech zavede změny pro svůj vyhledávací algoritmus, které mají bojovat s clickbaity a nekvalitním obsahem. Informoval o tom server TechCrunch.

Nový algoritmus se bude snažit snížit množství nekvalitního nebo neoriginálního obsahu, který se ve výsledcích vyhledávání umisťuje vysoko. Google uvádí, že aktualizace se zaměří zejména na obsah, který byl vytvořen primárně pro umístění ve vyhledávačích. Jedná se o tzv. obsah „SEO-first“.

„Pokud jste hledali informace o novém filmu, mohli jste se dříve setkat s články, které shromažďovaly recenze z jiných webů, aniž by přidávaly další pohledy nad rámec toho, co je k dispozici jinde na webu,“ vysvětlila společnost v příspěvku na blogu. „To není příliš užitečné, pokud očekáváte, že si přečtete něco nového. S touto aktualizací se vám zobrazí více výsledků s jedinečnými informacemi, takže je pravděpodobnější, že si přečtete něco, co jste ještě neviděli.“

Nový algoritmus bude zatím fungovat jen pro angličtinu

„Víme, že lidé nepovažují obsah za užitečný, pokud vypadá, že byl vytvořen spíše s cílem přilákat kliknutí než informovat čtenáře. Proto od příštího týdne pro anglické uživatele po celém světě zavádíme řadu vylepšení ve vyhledávání, abychom lidem usnadnili hledání užitečného obsahu vytvořeného speciálně pro lidi,“ uvedl Google.

Reklama

Druhá aktualizace, která usnadní vyhledávání kvalitních a originálních recenzí, se očekává v nadcházejících týdnech. Technologický gigant na tom začal pracovat již v loňském roce, kdy spustil sérii aktualizací. Jejich cílem bylo zobrazovat ve výsledcích vyhledávání užitečnější a podrobnější recenze. Nadcházející aktualizace budou na tyto snahy navazovat.

Google také pracuje na vylepšení tzv. „featured snippets“. Jedná se o malé kousky výsledků, které vyhledávač u mnoha vyhledávání zabalí a zobrazí na začátku stránky. Minulý týden společnost uvedla, že zavádí aktualizaci, která zlepší odpovědi, jež se lidem v těchto informačních rámečcích zobrazují.

Uvedení nových vylepšení přichází v době, kdy společnost Google nedávno přiznala, že TikTok negativně zasahuje do jeho třzeb z vyhledávání. Senior viceprezident Prabhakar Raghavan, který řídí organizaci Google Knowledge & Information, nedávno poznamenal, že mladší uživatelé se při vyhledávání často obracejí na aplikace jako Instagram a TikTok namísto vyhledávání pomocí Googlu nebo Map. Raghavan například uvedl, že téměř 40 % mladých lidí při hledání místa k jídlu přechází na TikTok nebo Instagram.

Reklama

Nejnovější

Nový model značky VW. Multivan připravený na moderní éru

Německý koncern VW připravil na rok 2023 nový Multivan. Klasický a všemi milovaný model s sebou přiváží větší dynamiku i robustnost. Výrobci si dali záležet na tom, aby veřejnost informovali o novinkách, které na ni čekají. Větší flexibilita, dynamika, digitalizace. Celková inovativnost je zřejmá. Pochopitelný je i fakt, že si za nový Van solidně připlatíme. Základ stačit nebude. 

Nabarvila svého psa na zeleno. Teď ji lidé obviňují z týrání zvířat. Video má 8 milionů shlédnutí

Vskutku originální nápad dostala Američanka, která je aktivní tiktokerkou. Svého knírače malého nechala obarvit od hlavy až po ocas neonovými barvami. To strhlo vlnu kritiky. Lidé ženu začali obviňovat, že psa týrá.

James Cameron k novému filmu Avatar: Ohlasy jsou vesměs pozitivní, starosti mi dělá změna trhu

Režisér James Cameron vrací diváky do fascinujícího světa Pandory v pokračování svého kultovního snímku Avatar z roku 2009, nejvýdělečnějšího filmu všech dob. Trojnásobný držitel Oscara v rozhovoru prozradil, že po prvních reakcích kritiků se mu ulevilo. Zda bude sequel podobným hitem jako první film, se podle jeho mínění ukáže až v příštích týdnech.
Reklama

Musíte číst

Nový model značky VW. Multivan připravený na moderní éru

Německý koncern VW připravil na rok 2023 nový Multivan. Klasický a všemi milovaný model s sebou přiváží větší dynamiku i robustnost. Výrobci si dali záležet na tom, aby veřejnost informovali o novinkách, které na ni čekají. Větší flexibilita, dynamika, digitalizace. Celková inovativnost je zřejmá. Pochopitelný je i fakt, že si za nový Van solidně připlatíme. Základ stačit nebude. 

Nabarvila svého psa na zeleno. Teď ji lidé obviňují z týrání zvířat. Video má 8 milionů shlédnutí

Vskutku originální nápad dostala Američanka, která je aktivní tiktokerkou. Svého knírače malého nechala obarvit od hlavy až po ocas neonovými barvami. To strhlo vlnu kritiky. Lidé ženu začali obviňovat, že psa týrá.
Reklamaspot_imgspot_img

NejnovějšíTop
Doporučujeme pro vás