Minulý rok Honda představila svou novinku, a to SUV ZR-V. Od té doby nás nepřestává udivovat. Honda se skutečně překonala. Pokud si model pořídíme, dostane se nám do rukou spolehlivost, hybridní efektivita a šetrnost, pěkný vzhled i praktičnost. Zájemce může odradit snad jen cena. Pokud se ale zamyslíme nad výhodami, nezdá se nakonec tak vysoká.
Bavíme se zde o středně velikém SUV, které tvoří alternativu malému modelu HR-V a obřímu vozu CR-V. Styl se rozhodli výrobci koncipovat tak, aby se zavděčili téměř všem. Některé prvky propůjčují automobilu sportovní dynamiku, jiné zase eleganci. Interiér si nás získá převážně minimalistickou stavbou i ojedinělostí. Podobnou palubní desku bychom jen těžko hledali. Kapacita kuru nabízí dostatek prostoru pro všechny typy nákladu. Převážně početné rodiny s dětmi toto Suv uvítají.
Cenově se už ovšem pohybujeme ve vyšších částkách. Za základní výbavu Elegance zaplatíme téměř 940 000 korun. Už to se zdá jako nemalá částka. Pokud zatoužíme po sportovní verzi Sport, připravme si 990 000 korun. Za naprostou špičku jménem Advance si automobilka řekne 1,04 milionu korun. Vyplatí se tedy koupě tohoto vozidla? Za nás rozhodně ano. Bavíme se o velice spolehlivém, a navíc bezpečném voze. Honda navíc extrémně zapracovala na technologiích. Pojďme se na ZR-V podívat zblízka.
Design
Vzhled středního modelu Honda ZR-V e:HEV nás naprosto uchvátil. Přendí strsana představuje sportovní stánku vozu. Masivní gril s velikou mříží krásně ladí k ostrým a zúženým LED světlometům. Kola z lehké slitiny nabrala velikost 18 palců. Celá linie karoserie se podřídila aerodynamice. Zadní strana může někoho nadchnout, jiné zase vůbec. Světla dostala zvlněný tvar a tím pádem navazují na podobu dveří kufru. Ocenit ale musíme koncovky výfuku.
Interiér se může pyšnit nevšední palubní deskou. Proč nevšední? Málokdy se dnes setkáme s čistým a jednoduchým designem, který myslí převážně na pohodlí uživatele. Vše nastavíme na 9palcové obrazovce infotainmentu nebo na multifunkčním volantu. Středová konzole s ovladačem převodovky působí rovněž nevšedně, ale musíme uznat, že nás okamžitě zaujala. Kapacita kufru se dostala až na 1322 litrů.
Motorizace
Pod kapotou se ukrývá vedle elektrického motoru, který dodává výkon 135 koní a točivým moment 350 Nm, také dvoulitrový stroj i-MMD. Ten nabízí 143 koní a 186 Nm.
Verdikt
Pokud by se někdo rozmýšlel, neměl by váhat. Pokud hledáme praktický a šetrný vůz, Honda ZR-V e:HEV je přesně pro nás.