Nexo, model od značky Hyundai, se staví do pozice průkopníka čisté energie. Může se s důstojností ucházet o toto místo mezi svou konkurencí? Bezpochyby dokazuje to, že automobilka ušla pořádný kus cesty a můžeme se těšit, že začne udávat tempo vývoji elektrických vozů. Jako jedna z mála totiž zakomponovala do modelu Nexo palivové články.
Budoucnost může začít. Podobným heslem by se dal vystihnout záměr světoznámé automobilky Hyundai. Již delší dobu se ozývají hlasy, které tvrdí, že vodík je palivo budoucnosti, tak proč se tu stále „plácáme“ v elektřině. Vypadá to, že se úspěšná automobilka rozhodla podívat se na tento problém trochu zblízka. Její model Nexo je elektrický vůz využívající palivové články.
Dle našeho motta „Kráčíme vpřed“ jsme zaregistrovali první vodíkové auto v Česku: https://t.co/nztu4KUqyF
— Hyundai CZ (@HyundaiCZ) June 11, 2020
Nexo má za sebou už za svou krátkou existenci i několik úspěchů. Jeden z největších je získání pěti hvězd v hodnocení Green NCAP. Díky tomu se mohl postavit na startovací čáru hned vedle modelů Ioniq a elektrického vozu Kona. Pro automobilku má tento výsledek zásadní význam. Je totiž nad míru jasné, že se blíží ke splnění svého závazku o vývoji ekologických automobilů. Hlavně nesunout na vavřínech.
Design
Vzhled modelu Nexo se nese zcela ve stylu myšlení společnosti Hyundai. Výrobci si dali záležet na pomačkaných tvarech, které ovšem dohromady vytváří naprosto ojedinělou a nezaměnitelnou tvář automobilu. Předek si zachoval spojení světlometů se spojovací lištou, která odděluje masku od víka kapoty. Automobilka zakomponovala znak do mřížky, což je mezi novými stroji odvážný krok. Nárazník si drží velice ostrý profil.
Z boku nás prvně zaujme ergonomie celé kapoty. Jako by se celá váha přesouvala do přední části. Designéři celý vzhled korunovali zapuštěnými klikami, které, ať chceme nebo ne, pozvedají úroveň luxusu na zcela novou příčku. Futuristický vzhled je zakončen vcelku povedenou zadní částí, která se vyznačuje jemnými oblouky, které kopírují tvar světlometů.
Interiér lehce připomíná vesmírnou loď. Řadící jednotka a její sloupek sahají do pořádné výšky a budí tak dojem jakéhosi vesmírného ovládacího panelu. Tomu odpovídá i počet tlačítek. Celkově je ale kabina značně minimalistická a moderní. Vyloženě vybízí k usednutí za volant, a to je dobře.
Verdikt
1,9 milionu korun. Taková je cena za automobil budoucnosti s palivovými články. Ano, je to hodně peněz. Upřímně řečeno, cena ale naprosto spolehlivě reflektuje výbavu, která se nám dostane do rukou.