Fotbalové kluby a jejich marketingové týmy se předhánějí v nápadech, jak zaujmout své fanoušky. Naposledy zaujal svou novinkou Juventus Turín. Jako první klub na světě bude prodávat vlastní pivo.
Juventus není zrovna v ideálním rozpoložení. Po sérii vyšetřování, trestech a odpočtů bodů kvůli údajně zfalšovanému účetnictví chce vedení klubu odvrátit pozornost k pozitivnějšímu tématu. Oficiálně se totiž zrodilo pivo klubu Juventus a v supermarketech bude v černobílých plechovkách od dubna k prodeji. Právě barvy plechovek odkazují na barvy slavného celku, který Serii A vyhrál 36krát.
Název není nijak originální, pivo se jmenuje Juventus Beer. Inovátorské je ale to, že jde o vůbec první pivo, jehož název je odvozen od názvu fotbalového klubu. Juventus chce přinést do firemní pokladny nové příjmy, zároveň se ale snaží ve složitém období co nejvíce upevnit pouto se svou velmi početnou skupinou fanoušků.
Spojení fotbalu a piva úplnou novinkou není. Stačí si vzpomenout například na nizozemské pivo Heineken, které je již několik let jedním z hlavních sponzorů Ligy mistrů. Pivo však ještě nikdy nebylo přímo spojeno s nějakým klubem. Až teď.
Konkrétně to bude ležák s obsahem alkoholu 4,7%. Rozhodnutí Juventusu spojit svou značku s alkoholickým nápojem oznámil na sociálních sítích Moulay Driss El Faria , majitel společnosti 25H Holding, která vlastní licenci na značku: „Zrodilo se pivo Juventus , jedna z prvních beden piva pod značkou fotbalového týmu, které vyrábí a distribuuje moje společnost El Original Srl na základě licence fotbalového klubu Juventus“.
GRANDE ANNUNCIO
Nasce la Juventus Beer, uno dei primi casi di birra a marchio di una squadra di calcio. Prodotto e distribuito dalla mia società El Original Srl con licenza di Juventus Football Club
Disponibile da fine Aprile #juventus #juventusbeer pic.twitter.com/BHVDVFa3qk— Moulay Driss El Faria (@drisselfaria) March 5, 2023
El Faria je podnikatel narozený ve Vigevanu a má marocký původ. S fotbalovým světem už spolupracuje řadu let. Po úspěšných experimentech s barevným nápojem Aviva Wines a proseccem Mood Wines, prezident 25H Holding uvedl v roce 2020 na trh Bombeer neboli pivo Bobo Vieri, které zaznamenalo velký úspěch u fanoušků. Tehdy šlo o spolupráci s italským reprezentantem Christianem Vierim.
Slavnému klubu patří aktuálně až sedmé místo, které neznamená účast v žádné z evropských soutěží. Na šesté místo, které zaručuje alespoň Evropskou konferenční ligu, ztrácí sedm bodů. Přesné datum uvedení piva na trh zatím nezaznělo. Než si ale fanoušci Juventusu budou moci vychutnat pivo svého oblíbeného týmu, musí si ještě pár týdnů počkat.