Značka z Velké Británie Triumph právem patří mezi ty největší legendy v historii motocyklů. Model Bonneville Bobber přitom stojí v čele. Lidé si tuto motorku oblíbili natolik, že se pravidelně objevuje ve všech věhlasných dílnách, kde na ní provádějí drahé úpravy. Sama o sobě vyjde na tučné peníze. K mání je v několika barevných variantách. Výkon na nás dozajista zapůsobí.
Firma nejnovější verzi legendárního stroje představila už v roce 2021. Oproti té předešlé se ale jednalo o naprosto přelomový krok. Triumph Bonneville Bobber nabízel větší výkon, více technologií a pochopitelně i upravený design. Silueta motorky je nepřehlédnutelná. Vychází totiž ještě z dob 40.let 20.století. Tehdy právě styl Bobber zažíval ten pravý boom. Oceňujeme, že i v moderním světě si firma dokázala zachovat tvář a ponechala starou a osvědčenou klasiku bez výraznějších změn.
Cenově se nebudeme držet úplně při zdi. Triumph Bonneville Bobber patří mezi ty dražší kousky ve sbírce této slavné firmy. Na trhu se pravidelně objevuje za cca 375 000 korun. Je pravdou, že dokážeme sehnat lehce ojetou verzi za mnohem přijatelnější cenu, a to i pod 250 000 korun. Mnoho lidí vyhledává právě tyto starší modely, protože je okamžitě proženou důkladnou úpravou. Customizací právě značky Triumph se zabývá i v ČR mnoho společností. Pojďme se na model století podívat zblízka.
Design
Na prodejnách se Triumph Bonneville Bobber objevuje zpravidla ve čtyřech barevných variantách. První je pochopitelně JET BLACK. Temný rytíř. Další možností se stala RED HOPPER. Po ní následuje kombinace JET BLACK a ASH GREY. Ta působí mnohem více závodním dojmem. Poslední lahůdkou je PHANTOM PURPLE. Bonneville Bobber využívá disky s výpletem a širokou pneumatikou. Na nádrži najdeme název firmy, pod sedlem zase zdobné Bobber. Právě sedlo tvoří ikonickou siluetu.
Specifikace
O přední odpružení se stará vidlice Showa o průměru 47 mm. Zadní stranu podporuje Mono-Shock RSU. Přední dva brzdové kotouče dostaly průměr 310 mm, zadní jeden pak 255 mm. Motorka reaguje velice pohotově. Její celková hmotnost činí cca 240 kg.
Motorizace
V rámu je zasazený skutečný dravec. 1,2litrový řadový dvouválec, který umí vyrobit až 78 koní a krouticí moment 106 Nm. Pokud navíc upravíme výfuky, z už tak skvostného zvuku se rázem stane nebezpečný řev.
Verdikt
Za nás si zaslouží Triumph Bonneville Bobber úctu. Tahle motorka zkrátka nikdy nezanikne.