Když jsem si naposledy představovali zbrusu nový model Renault Austral, jeho hybridní verze byla opředena tajemstvím. Nyní se automobilka pochlubila finální podobou kategorie E-Tech. Ta dodává uživatelům hospodárnost, více koní a spolehlivost. Přestože se na první pohled od svého čistě spalovacího sourozence neliší, najdeme zde mnoho zajímavých detailů.
S vozem Renault Austral E-Tech se francouzská automobilka dostává do velice zajímavé a výhodné pozice. Robustní SUV, které by nabízelo hospodárnost a výkon, zatím nebylo zrovna jejím nejsilnějším zájem. Nyní však může směle konkurovat značkám jako Škoda nebo VW. Sice už neplatí, že by byl Renault tím nejlevnějším na trhu, stále ale působí příznivěji než zmínění matadoři. Firma se navíc pyšní pokrokovými technologiemi, které zaručené při jízdě oceníme. Nepřehlédneme ani sportovní povahu vozu.
Cena se pochopitelně odvíjí od stupně výbavy, který si zvolíme. Jako základní kámen je považován stupeň, který nás vyjde na cca 900 000 korun. Nese název „Techno“. Pokud zatoužíme po více propracovaném interiéru, sáhneme po stupni „Iconic.“ Ten už ovšem vychází na bezmála milion korun. Za nejvýraznější stupeň jménem „Iconic Esprit Alpine“ už si připlatíme pouze 30 000 korun. Ano, jedná se o veliké peníze, u jiných automobilek bychom ale na těchto hodnotách kupovali naprostý základ, a ne plnou výbavu. Pojďme se na Renault Austral E-Tech podívat zblízka.
Design
Přední strana se pyšní masivní maskou chladiče, která disponuje robustním mřížováním, ostrými LED světlomety a majestátním znakem automobilky. Kola mohou nabrat na velikosti až 2é palců. Z boku nejsou ovšem tím jediným, co upoutá naši pozornost. Oceníme i krásnou práci s liniemi. SUV tak působí daleko více elegantně. Zadní strana protáhla oba světlomety do středového pole, kde se sbíhají ve znak firmy. Najdeme zde rovněž nápis Austral.
Interiér nabízí vskutku nebývalý luxus. Robustní volant pěkně padne do rukou, celá palubní deska vypadá extrémně bytelně. Středová konzole nabízí to nejdůležitější, a to držáky na pití. Kromě řadící páky zde nenajdeme nic jiného. Takhle si představujeme minimalismus v praxi. Zavazadlový prostor rovněž nezklame. Pokus sklopíme všechna sedadla, vznikne prostor o objemu až 1525 litrů.
Motorizace
Renault Austral E-Tech nabízí kombinovaný pohon, který dokáže nabídnout řidiči až 200 skvělých koní. Točivý moment zvládne vyrobit až 205 Nm. Průměrná spotřeba dosahuje podle prodejců cca 5 litrů. Maximálně se vozem Renault Austral E-Tech projedeme 175 km/h.
Verdikt
Vyspělé a unikátní. Tohle vozidlo od značky Renault si získá srdce mnoha lidí. Za nás má rozhodně zelenou.