Neskutečný „supersport“, který rozhodně nenavazuje na to, na co jsme od Lamborghini zvyklí. Model Huracán Sterrato si totiž dokáže poradit i s písčitým povrchem nesjízdných terénů. Cesty, na které bychom normálně nasadili SUV, se nově klaní modelu, který kombinuje dravost firmy Lamborghini a tvrdý design, který je od prvního pohledu připraven zápasit s terénem.
Jasným cílem automobilky Lamborghini bylo rozšíření jízdních prožitků. Běžně se lidé dostanou za volantem této značky na skvěle upravené okruhy. Na těch se až doposud mohlo Lamborghini předvést v celé své kráse. Nově ale tento zážitek můžeme přenést i mimo asfalt. To otevírá cestu naprosto novým zážitkům a jiné hodnotě adrenalinu. Stroj sice trochu vypadá, jako by ho upravoval Mad Max, znamená to ovšem, že s tímhle vozem se může šťastný majitel dostat i za práh možného. Pojďme se na tento technický zázrak podívat zblízka.
Design
Od prvního pohledu je jasné, že tenhle Huracán nemá nic společného se svými elegantními a uhlazenými sourozenci. O mnoho více než kde jinde jsou důležité detaily. Například fakt, že Huracán Sterrato je vyšší o 44 mm než Huracán EVO, znamená jediné. Tahle bestie nás dopraví dále než jiné stroje se stejnou značkou. Ocenit musíme i styl, jaký výrobci zvolili. Elegantnost se mísí s hrubými prvky exteriéru. Mnohdy máme až pocit, že některé ochranné kryty ani na auto nepatří. Díky tomu vypadá Huracán Sterrato více agresivně.
Přední část spojila síly svých hlavních LED světlometů s nově zařazenými přídavnými světly přímo pod znakem firmy Lamborghini. Kolem kol najdeme velice drsně vypadající kryty. Po celé délce se pak o bezpečí stará dosti masivní lišta. Zadní část se výrazně zvedá a odkrývá spodní kryt vozu. Po obou stranách SPZ se předvádí nádherné koncovky výfuku.
Interiér přeci jen zůstává spíše luxusním než objevitelským. Palubní deska je oblená do kůže. Volant nabízí mnoho tlačítek funkcí, po pravé straně se pak o vše postaráme na obrazovce infotainmentu. Kabina spíše připomíná kosmickou loď. Po stranách oceníme kvalitně vyšité nápisy, hebký materiál dveří i jiné detaily.
Motor
Pod kapotou bije srdce motoru V10 o obsahu 5,2 litru. Výkon 449 kW už zní spíše strašidelně, stějně jako krouticí moment 560 Nm. Zrychlené z 0 na 100 za 3,4 s, maximální rychlost se ustálila na 260 km/h. Pořádná hračka.
Verdikt
Cena sice není zatím známa, všichni ale víme, že se bude pohybovat v mnoha milionech. Všichni ale také víme, že si to Lamborghini zaslouží.