Švýcarské letadlo přiletělo v sobotu do španělského Bilbaa bez jediného odbaveného zavazadla na palubě. O neobvyklém incidentu informoval server Euronews.
Cestující údajně čekali více než dvě hodiny, jestli se jejich zavazadla objeví na běžícím pásu na letišti v Bilbau. Ta ale nedorazila. Podle švýcarského listu Blick se pilot omluvil za zpoždění letu, ale nevysvětlil důvod ani je neinformoval o tom, že se jejich zavazadla do letadla nedostala.
Podle serveru Euronews cestující vypověděli, že když dorazili na místo určení, zaměstnanci Swiss Air jim také neřekli, kde mají zavazadla. Místo toho museli počkat, až jim personál španělské letecké společnosti Iberia oznámí, že letadlo přistálo bez zavazadel na palubě.
♀️ A Swiss plane arrived in Bilbao, Spain on Saturday without a single piece of checked luggage on board.
Passengers reportedly waited more than two hours for their bags to appear on the airport conveyor belt but they never arrived.https://t.co/DY3ioNor8k
— Euronews Travel (@euronewstravel) September 13, 2023
Jeden cestující, Carsten Redlich, vypověděl švýcarskému deníku, že jeho dovolená byla „zničena“. Byl součástí skupiny pilotů paraglidu, kteří cestovali společně do Španělska. Dorazili však bez životně důležitého vybavení.
Proč se zavazadla nedostala do Bilbaa
Swiss Air potvrdila, že tento let z Curychu odstartoval bez zavazadel cestujících. Mluvčí letecké společnosti Kavin Ampalam řekl francouzské tiskové agentuře AFP, že k problému vedl nedostatek posádky.
V Curychu čekali na nápravu situace, ale po „hodině a 16 minutách se situace stále nezměnila a z provozních důvodů jsme se rozhodli letět do Bilbaa bez zavazadel“.
Let nemohl déle čekat, řekl Ampalam, protože cestující museli být vysazeni v Bilbau tak, aby se letadlo vrátilo zpět do Curychu před uzavřením letiště na noc ve 23:00.
Swiss Air nepotvrdila, zda byli cestující informováni o rozhodnutí nechat jejich zavazadla v Curychu, ale sdělila, že lituje nepříjemností způsobených zákazníkům. „Stále analyzujeme situaci, abychom přesně zjistili, co se stalo,“ řekl Ampalam, „to by se nemělo stávat.“
Jak často letecké společnosti ztrácejí zavazadla?
V roce 2022 počet ztracených zavazadel dosáhl 10letého maxima. Ztraceno bylo přibližně 26 milionů zavazadel. To je osm z každých 1 000 zavazadel – téměř dvojnásobek počtu, který byl zaznamenán v roce 2021.
Na vině byl nedostatek kvalifikovaného personálu, rychlý návrat k mezinárodnímu cestování po pandemii, stávky a chaos na letištích, uvádí zpráva leteckého poskytovatele IT SITA.
Co se týče ztracených zavazadel, byla na tom Evropa jako kontinent nejhůře. Největší problémy měla větší letiště s více cestujícími.