Audi si přebírá od své nadřazené organizace VW poměrně dost poznatků, ale i nešvarů. Model A3 je toho ideálním důkazem. Postavený na stejné platformě, tenhle model se řadí do rodiny, kde najdeme i Golfa. Přesto přistoupilo Audi k této krásce trochu jinak. Ano, mnoho designových prvků už známe, z některých nemáme radost, cena nás ale vždycky přesvědčí, že je to auto na pravém místě.
Ideální rodinná limuzína. Styl, kterým se Audi většinou pyšní, se na masce rozhodně podepsal. A3 si drží svůj pověstný předek, skvěle pracuje s detaily, interiér vyloženě vybízí k jízdě. Přesto jsme některými opravdu zklamaní. Pod kapotou najdeme hned dva typy motoru. Pokud chceme zažít více zábavy, rozhodně budeme nuceni sáhnout po tom výkonnějším. Tady Audi nezklamalo. Počáteční cena je sice přívětivá, dostaneme za ni ale jen opravdu nejnutnější výbavu.
Design
Audi se drží svého stylu jako švec svého kopyta. Přední část jasně říká, jakou DNA tohle auto prezentuje. Prakticky celá maska chladiče působí jako jeden veliký otvor s opravdu masivním mřížováním. Krásný nárazník dodává tomuhle rodinnému sedanu na sportovnosti. Zklamaní jsme z postranních průduchů, které jsou pochopitelně slepé. Trocha zodpovědnosti by tomuto modelu rozhodně prospěla.
Ze strany oceníme převážně kola. Tyhle kulaté nádhery o rozměrech 18, nebo 19 palců, rozhodně patří k designovým unikátům. Na tom si Audi zakládá. Jinak se profil ukazuje jako klasický a ničím extra zajímavý. Zábava přichází u zadní části. Krásné světlomety, elegantní spoiler. Koncovky výfuku? Slepé! Průduchy? Slepé! Je tohle opravdu nutné? I za příznivou cenu by se tady rozhodně nějaká práce udělat dala.
Interiér ovšem vše pozdvihuje. Nezáleží na tom, kolik za Audi zaplatíme, v kabině se budeme vždycky cítit jako doma. Elegantní volant, široká obrazovka infotainmentu, nádherná řadící jednotka, úchvatná práce s liniemi. Sedadla nás podpoří v každí situaci.
Motor
Audi nabízí benzínový tříválec s výkonem 81 kW a objemem 1 litr. Tady mnoho zábavy nečekejme. Benzínový, 1,5litrový čtyřválec s výkonem 110 kW už zní lépe, stále ale nemá na dvoulitrový motor (quattro S line) s výkonem 140 kW. Diesel přichází jako dvoulitrový čtyřválec s výkony 85 kW, 110 kW a 147 kW.
Verdikt
Ideální auto za cenu startující na hodnotě cca 650 000 korun. Na Audi vcelku příznivá cena. Pokud ale budeme chtít více muziky, dostaneme se hravě až k milionu korun. Plus má A3 jediné. Dokáže rozpoutat vášnivé diskuse.