Pravděpodobně nejkontroverznější vozidlo ze stáje Honda. Plně elektrické a malé. Vyznačuje se ale slušnou porcí koní a točivého momentu. Zkušené oko by mohlo zahlédnout drobnou podobnost se starými mini coopery. Exteriér je čistý, uvnitř si budeme připadat jako v kanceláři. Jízdní dynamika na jedničku, cena je ovšem silně nepříznivá. Inu, elektromobil.
Honda e je kombinace čisté elektrické energie bez emisí a sportovních vlastností. Elektromotor dokáže vyprodukovat solidní výkon a my tak můžeme s tímhle vozítkem zažít slušnou akceleraci. Nejvíce ale výrobci lákají zákazníky na design. Ten se jednoduše povedl. Honda se držela čistoty a nepřeplácanosti. Zvenku najdeme nespočet drobných detailů, interiér je neuvěřitelně útulný. Tohle auto si prostě okamžitě zamilujeme.
The new #FullyElectric Honda E has been released.
Could it be the perfect city car?
️109 miles of range
134 Hp
Fast Charge – 28 MinsWhat do you think? Vote in our #poll in the comments. pic.twitter.com/2kZtA8QwQa
— Vanarama (@Vanarama) July 1, 2020
Design
Vzhled přesně odpovídá tomu, čeho chtěli výrobci dosáhnout. Sami říkají: „Vůz Honda e jsme vytvořili tak, že jsme nejprve všechno zpochybnili. … „Honda e je ztělesněním toho, jak jezdíme dnes a v budoucnu.“ Zvenku je tento automobil skutečně ojedinělý. Na výběr máme z mnoha barev, tou nejzákladnější je ale pochopitelně bíla. Ta reprezentuje čistotu energie, kterou Honda e využívá.
Přední část zvýrazňují LED světlomety. Jejich kulatý tvar rezonuje s černou barvou grilu. Podobně vypadaly staré Golfy. V kapotě je navíc zabudovaná zásuvka pro nabíjení. Z boku nesmí naší pozornosti uniknout kola. 16 nebo 17 palců, oboje velikosti přesně padnou do filozofie designu, a navíc napomáhají krásné ovladatelnosti. Zapuštěné kliky u dveří už se staly klasikou.
Nejvýraznějším prvkem jsou boční zrcátka. Místo nich máme k dispozici kamery. Obraz se přenáší na dvě 6palcové obrazovky. Zadní část si drží podobný tvar jako ta přední. LED světlomety, tentokráte v červeném provedení, se opět nachází na černém podkladu. Sportovnost je zvýrazněná lehkým, tenkým spoilerem.
Interiér
Kabina působí jako z futuristického filmu. Navíc si zde budeme připadat jako v kanceláří. Po celé délce palubní desky se táhnou obrazovky. Okrajové přenáší obraz ze zpětných zrcátek. Před řidičem je přístrojová obrazovka s rychloměry, střed pak tvoří dvě 12,3palcové dotykové obrazovky infotainmentu. Sedadla z látky jsou výsostně pohodlná. Zadní nenabízí tolik prostoru, najdeme ale i horší místa na cestování. Všeobecně se jedná o velice zdařilý a praktický interiér.
Dojezd
Dojezd tohoto malého vozítka je 222 km. Je tedy jasné, že se Honda e hodí spíše do města. Na 80 % dokážeme baterii dobít za necelých 31 minut. Ideální stav. Akcelerace je na drobné vozítko slušná. Z 0 na 100 se dostaneme za 8,3 s.
Verdikt
Dokonalé vozítko. Spíše než praktičností, si nás dostane svým vzhledem. Je pravda, že za 1 000 000 korun bychom si dokázali pořídit lepší automobil. Honda e ale i tak stojí za uvážení.