Ultra vydařený naháč, který je k mání už od 16 let. Yamaha postavila motorku, která nepřekypuje výkonem a vyniká vzhledem. MT-125 dokáže posloužit začínajícím jezdcům svou neagresivní silou a šikovnou ovladatelností. Typický naháč, který si drží nízko těžiště a dovoluje nám tak odhalit naše řidičské schopnosti. Vydařený stroj za pěkné peníze.
Yamaha se zaměřila převážně na vzhled, přestože si jízdní vlastnosti také vyžádaly péči a odhodlání výrobců. Motorka nám může klidně stát v garáži, a přesto bude vypadat agresivně a nebezpečně. Návrháři toho docílili perfektní kombinací barev a tvarem masky. I díky podvozku vzbuzuje MT-125 nevídaný respekt. Zadní kolo dostalo slušnou šířku a výfuk svou ergonomií působí jako ideální kandidát na závodní okruhy. Yamaha předvedla slušnou práci.
“The MT-125 is ideal for learners. A miniature supernaked you can be proud of, complete with big bike looks, excellent build quality and an impressive spec sheet.” – @MCNnews.#Yamaha #RevsYourHeart #MT125
Discover the MT-125 https://t.co/RPhmfbvya1 pic.twitter.com/KDR7IIq9E1
— Yamaha Motor UK (@YMUKofficial) June 23, 2022
Design
Jak jsme si již řekli, vzhled je prvek, na který Yamaha tvrdě sází. Málokterá 125 disponuje tak agresivním vzezřením. Pokud motorka nemůže nabídnout výkon, musí si tento hendikep kompenzovat jinde. Yamaha se tedy rozhodla, že svou nízko výkonnostní motorku oblékne do černé v kombinaci s pastelově zelenou nebo modrou. Výsledek opravdu stojí za to.
Jasnou dominantou celého vzhledu je tvar kapotáže. LED světla do V krásně kontrastují s ukazateli směru a bočním sáním po stranách nádrže. Dále pokračujeme lehkým rámem, který krásně vystihuje celou sportovní podstatu stroje. O všem máme přehled na LCD displeji. Obraz je ostrý a sytý. Řídítka jsou vysoko posazená a jízdní pozice je tím pádem vzpřímená a pohodlná i na delší cestování.
Kola dostala rozměry 17palců. Zadní navíc disponuje šířkou 140 mm, což je u slabší mašiny ojedinělý počin. O přední pružení se stará teleskopická vidlice o průměru 41 mm. Zadní má pak na starost kyvná vidlice se zdvihem 110 mm. Přestože motorka váží pouze 142 kg i tak dostala velice slušné hydraulické brzdy. Přední kotouč 292 mm, zadní 220 mm.
Motor
Kapalinou chlazený jednoválec čtyřtakt dá dohromady 11 kW výkonu a 11,5 Nm krouticího momentu. Nejedná se tedy a kdovíjaké žihadlo, na klasické svezení do ale stačí. Motorka je navíc primárně určená pro začátečníky, takže ani více koní očekávat nemůžeme.
Verdikt
Motorka za 135 000 korun bude zdobit garáže všech jezdců, kteří rádi agresivní vzhled a malý výkon. S modelem MT-125 si Yamaha pojistila slušnou řadu zákazníků.