Naháč s duší rebela. BMW S 1000 R

Reklama

Bavorák postavil stroj, ke kterému byli lidé zprvu skeptičtí. S 1000 R je ale mašina, která nedá nikomu nic zadarmo. Závodník v plné síle. Spolupráce výkonu a ovladatelnosti je u tohoto modelu jednoduše fenomenální. Na silnicích si tak užijeme jen čistou radost z jízdy plnou adrenalinu. Za férovou nabídku dostaneme neskutečně schopný a krásný motocykl. 

Ozývaly se hlasy, že nová generace S 1000 R má stejné množství koní jako ta předešlá. Výkon byl podle kritiků malý. Něco podobného může říct pouze někdo, kdo si nesedl za řídítka. Po pár chvílích pochopíme, jak moc je tahle motorka agresivní a rychlá. Výkon byl vložen převážně do akcelerace. Navíc je tohle BMW nádherně ovladatelné. Zatím jsme nepřišli na recept, který firma použila. Jde o zdařilý stroj, který nás nepřestane bavit. 

Design 

Klasický roadster. Naháč, který nepřekypuje zbytečnostmi a dává vyniknout precizně zpracovaným komponentům. Předek tvoří drobná maska s LED světlometem v ostrém tvaru. Ten je navíc adaptabilní do zatáček. Za ním najdeme 6,6palcový displej, který je pěkně ostrý a přehledný. Startování bez klíčů je samozřejmost. 

Reklama

Motorka své těžiště posouvá k motoru, a tudíž působí dojmem, jako by padala dopředu. I tím je podtrhnutá rychlost, které může dosahovat. Výška sedla 830 mm a hmotnost 199 kg. Oproti minulé verzi se výrobcům povedlo ušetřit 5 kg. 17palcová litá kola z hliníku ve hvězdicovém vzoru jsou extrémně lehká a designem velice povedená. 

Brzdy a odpružení 

Výkon musí být podpořen kvalitními komponenty. ABS je samozřejmostí, přední brzda přináší dva kotouče 320 mm, zadní pak jeden 220 mm. Odpružení funguje spolehlivě a motorka díky němu zvládá celou řadu silničních terénů. Přední teleskopická vidlice 45 mm, zadní dvouramenná kyvná vidlice. Zdvih předního odpružení se dostal na 120 mm, zadní pak na 117 mm. 

Motor 

Konečně důvod ke koupi. Kapalinou chlazený čtyřválec čtyřtakt o objemu 999 cc umí vyprodukovat až 165 koní. 114 Nm krouticího momentu nás dokáže pěkně postavit na zadní. Díky takovýmto hodnotám se projedeme přes 200 km/h se spotřebou 6,2 litru. 

Verdikt 

Cenově se můžeme dostat až přes 400 000 korun. To je skutečně hodně peněz. Za motorku s takovými možnostmi, jaké má S 1000 R je to ovšem velice férová nabídka. 

Reklama

Nejnovější

Nabarvila svého psa na zeleno. Teď ji lidé obviňují z týrání zvířat. Video má 8 milionů zhlédnutí

Vskutku originální nápad dostala Američanka, která je aktivní tiktokerkou. Svého knírače malého nechala obarvit od hlavy až po ocas neonovými barvami. To strhlo vlnu kritiky. Lidé ženu začali obviňovat, že psa týrá.

Prezident FIFA nešetří chválou. Prožili jsme nejlepší skupinovou fázi historie, říká

Fotbalové mistrovství světa se hrálo už na spoustě míst. Zajímavých, plných historie, pro fotbal jako dělaných. Letos se ale hraje v Kataru, navíc v zimě, protože v létě by fotbalisté měli s vedrem obrovský problém. FIFA kroku ale v žádném případě nelituje. Její prezident Gianni Infantino dokonce podle agentury DPA řekl, že fotbalový svět sledoval nejlepší skupinovou fázi MS v historii.

Nový model značky VW. Multivan připravený na moderní éru

Německý koncern VW připravil na rok 2023 nový Multivan. Klasický a všemi milovaný model s sebou přiváží větší dynamiku i robustnost. Výrobci si dali záležet na tom, aby veřejnost informovali o novinkách, které na ni čekají. Větší flexibilita, dynamika, digitalizace. Celková inovativnost je zřejmá. Pochopitelný je i fakt, že si za nový Van solidně připlatíme. Základ stačit nebude. 
Reklama

Musíte číst

Nabarvila svého psa na zeleno. Teď ji lidé obviňují z týrání zvířat. Video má 8 milionů zhlédnutí

Vskutku originální nápad dostala Američanka, která je aktivní tiktokerkou. Svého knírače malého nechala obarvit od hlavy až po ocas neonovými barvami. To strhlo vlnu kritiky. Lidé ženu začali obviňovat, že psa týrá.

Prezident FIFA nešetří chválou. Prožili jsme nejlepší skupinovou fázi historie, říká

Fotbalové mistrovství světa se hrálo už na spoustě míst. Zajímavých, plných historie, pro fotbal jako dělaných. Letos se ale hraje v Kataru, navíc v zimě, protože v létě by fotbalisté měli s vedrem obrovský problém. FIFA kroku ale v žádném případě nelituje. Její prezident Gianni Infantino dokonce podle agentury DPA řekl, že fotbalový svět sledoval nejlepší skupinovou fázi MS v historii.
Reklamaspot_imgspot_img

NejnovějšíTop
Doporučujeme pro vás