Bavorák postavil stroj, ke kterému byli lidé zprvu skeptičtí. S 1000 R je ale mašina, která nedá nikomu nic zadarmo. Závodník v plné síle. Spolupráce výkonu a ovladatelnosti je u tohoto modelu jednoduše fenomenální. Na silnicích si tak užijeme jen čistou radost z jízdy plnou adrenalinu. Za férovou nabídku dostaneme neskutečně schopný a krásný motocykl.
Ozývaly se hlasy, že nová generace S 1000 R má stejné množství koní jako ta předešlá. Výkon byl podle kritiků malý. Něco podobného může říct pouze někdo, kdo si nesedl za řídítka. Po pár chvílích pochopíme, jak moc je tahle motorka agresivní a rychlá. Výkon byl vložen převážně do akcelerace. Navíc je tohle BMW nádherně ovladatelné. Zatím jsme nepřišli na recept, který firma použila. Jde o zdařilý stroj, který nás nepřestane bavit.
A perfect 10/10 score for the #S1000R on @BikeMagazine‚s latest group test – pick up a copy to read the full review!
: Jason Critchell Photography
Book your test ride ⬇️https://t.co/0zkXcknGFF#NeverStopChallenging #MakeLifeARide #BMWMotorrad pic.twitter.com/3W1Siscf2S
— BMW Motorrad UK (@BMWMotorradUK) June 28, 2022
Design
Klasický roadster. Naháč, který nepřekypuje zbytečnostmi a dává vyniknout precizně zpracovaným komponentům. Předek tvoří drobná maska s LED světlometem v ostrém tvaru. Ten je navíc adaptabilní do zatáček. Za ním najdeme 6,6palcový displej, který je pěkně ostrý a přehledný. Startování bez klíčů je samozřejmost.
Motorka své těžiště posouvá k motoru, a tudíž působí dojmem, jako by padala dopředu. I tím je podtrhnutá rychlost, které může dosahovat. Výška sedla 830 mm a hmotnost 199 kg. Oproti minulé verzi se výrobcům povedlo ušetřit 5 kg. 17palcová litá kola z hliníku ve hvězdicovém vzoru jsou extrémně lehká a designem velice povedená.
Brzdy a odpružení
Výkon musí být podpořen kvalitními komponenty. ABS je samozřejmostí, přední brzda přináší dva kotouče 320 mm, zadní pak jeden 220 mm. Odpružení funguje spolehlivě a motorka díky němu zvládá celou řadu silničních terénů. Přední teleskopická vidlice 45 mm, zadní dvouramenná kyvná vidlice. Zdvih předního odpružení se dostal na 120 mm, zadní pak na 117 mm.
Motor
Konečně důvod ke koupi. Kapalinou chlazený čtyřválec čtyřtakt o objemu 999 cc umí vyprodukovat až 165 koní. 114 Nm krouticího momentu nás dokáže pěkně postavit na zadní. Díky takovýmto hodnotám se projedeme přes 200 km/h se spotřebou 6,2 litru.
Verdikt
Cenově se můžeme dostat až přes 400 000 korun. To je skutečně hodně peněz. Za motorku s takovými možnostmi, jaké má S 1000 R je to ovšem velice férová nabídka.