Model Dacia Spring je ideálním vozem do města. A přesně pro tyto účely byl také zkonstruován. Lidé si ho budou pochvalovat. Nenabízí sice extrémní výkon, umí však poskytnout dostatek prostoru pro běžný městský život. Převážně je Dacia Spring kompletně elektrická. To znamená, že nezatěžuje městské ovzduší a šetří peněženku majitelům. Cena je skutečně nízká.
Výrobci ale u nového modelu výrazně zapracovali na designu. Ten už sice poslední dobou nabírá zajímavé kontury, novinka Dacia Spring ale tyto hranice posouvá ještě dál. Zaujme nás převážně detail předního nárazníku. Ano, model Spring je určený převážně do města. Kromě designu ale výrobci posunuli i technologie. Nabíjení se stalo výrazně pohodlnějším, přestože nedosahuje takové rychlosti, jako modely za miliony korun. Všechny nás ale dozajista zaujme interiér. Kabina skutečně působí jako z jiné planety.
Přesná cena zatím bohužel není známá. Víme, že model Dacia Spring půjde objednat už v prvních jarních dnech tohoto roku. Ty se nezadržitelně blíží. Pokud si uvědomíme, že předešlý elektrický model vyšel zájemce na cca 400 000 korun, je jasné, že Spring je nejdostupnější elektromobil. Tohoto kréda by se měl držet i nový vůz pro rok 2024. Pokud tedy sháníme elektromobil do města a víme, že se za jeho hranice často nepodíváme, rozhodně Dacii nezavrhujme.
Design
Vzhled modelu Dacia Spring se proměnil skutečně výrazně. Přestože základní prvky zůstávají stejné, stále najdeme mnoho detailů, které nám zpříjemní život. Přední strana se vyznačuje typickou maskou s masivním znakem. Přímo pod ním najdeme nárazník, který dostal vzorování podobné pohledu na městské uličky z ptačí perspektivy. Po stranách si povšimneme velikého množství ochranných lišt. Do městských uliček důležitý detail.
Kabina využívá symbolu X, a to ve všech možných případech. Nejmarkantnější vizualizace je v oblasti větráčků a držáků na nápoje. Všechny funkce nastavíme na 10palcové obrazovce. Po pravé straně máme k dispozici šikovnou odkládací přihrádku. Už nemusíme přemýšlet, kam odložíme telefon. O to se postará systém Youclip. Kufr nabízí kapacitu v základní poloze až 308 litrů.
Motorizace
Pod kapotou najdeme elektrický motor, který zvládne vyrobit 65 koní. Ano, je to sice malý výkon, na tento vůz to ovšem stačí. Dojezd v kombinovaném režimu dosahuje hodnoty 220 km. Na 80 % kapacity baterie se dostaneme až za 45 min. Celkově se ale tento vůz za nízkou cenu vyplatí.
Verdikt
Ideální elektromobil do města. Dacia se překonala.