Když Škoda přišla se svými SUV, všichni napjatě čekali, kdy se objeví jejich menší sourozenec. Kamiq se okamžitě stal skvělou alternativou do měst. Kombinuje v sobě všechny důležité vlastnosti SUV, zároveň ale poskytuje kompaktnost a úspornost. Oproti svým velikým kamarádům navíc nepřijde zákazníky na drastické peníze. Technologicky dělá značce Škoda čest.
Tento crossover přichází hned ve dvou provedení. První je klasické, druhé závodní Monte Carlo. To startuje na vyšší částce. Celkově zatím nemůžeme modelu Škoda Kamiq nic vytknout. Mezi jeho kladné stránky patří spolehlivost, praktičnost a v neposlední řadě také skvěle propracovaný design. Škoda ví, jak se dělají uživatelsky příjemné interiéry.
Technologie nejsou pro model Škoda Kamiq ničím výjimečným. Automobilka všechny své vozy vybavuje tak, abychom měli za volantem prostor pro radost z jízdy. Jediné, co může kdekoho znepokojit, je základní verze motoru. Ta příliš síly nenabídne.
Cena startuje na přijatelné částce 479 000 korun. Za zbrusu nové auto je to skvělá nabídka. Dostaneme za ni ale jen a pouze základ. Litrový motor dá dohromady výkon, který se skutečně hodí pouze do města. Pokud jsme ale zvyklí na příjemnou a klidnou jízdu, i základ nám bude vyhovovat. Pokud bychom zatoužili po verzi Monte Carlo, budeme si muset připravit 580 000 korun. Pojďme se tedy podívat, co všechno nám může automobil Škoda Kamiq nabídnout.
Design
Automobilka nazývá vzhled modelu Škoda Kamiq „nedostižnou přitažlivostí“. Celkový design pak komentuje slovy: „Škoda Kamiq působí svými ostrými liniemi zcela moderní dojmem, který podrthuje úzký horní segment Matrix-LED světlometů navazující na šestiúhelníkovou přední masku chladiče. Elegantní design vozu dotvářejí až 18palcová kola, spoiler zadních dveří s žebrováním, chromové lišty oken a střešní ližiny.“
Interiér překvapí citem pro klasiku, která zároveň nadchne nadčasovými tvary. Ruční brzda není pouze tlačítko, řadící páka působí masivním dojmem, volant nabízí jednoduché ovládání funkcí. Všechny zákazníky ale bude nejvíce zajímat kufr. Ten disponuje kapacitou až 400 litrů, po sklopení sedadel se dostaneme až na 1395 litrů.
Motorizace
Základ se pod kapotou objevuje v podobě litrového čtyřválce o výkonu až 70 kW a točivým momentem 175 Nm. Silnější litr dá dohromady 85 kW a 200 Nm. Konečně 1,5 TSI umí vyrobit až 110 kW a 250 Nm. S tím už se dá pracovat.
Verdikt
Ideální vůz do města i mimo něj. Škoda představila kompromis s názvem Kamiq.