Automobilka Peugeot se předvedla s novým modelem 2008. Jedná se o menší SUV, které ocení převážně lidé žijící ve městech. Firma o tomto voze mluví jako o sebevědomé eleganci. Právě design hraje výraznou roli při představování produktu. Nově si navíc mohou zákazníci vybrat mezi třemi variantami pohonu. Nechybí pochopitelně ani ta elektrická. Cena nás neodradí.
Peugeot 2008 doplňuje řady mezi svými sourozenci s nebývalou grácií. Na podobný vůz jsme totiž čekali skutečně dlouho. Menší SUV, které by nabídlo praktičnost, různorodost v oblasti motorizace a také dostupnost. Právě na tu firma sází skutečně výrazně. Abychom si totiž mohli vůz pořídit, nebudeme si muset zrovna brát úvěr. Záleží pochopitelně na tom, jaký motor si pod kapotu zvolíme. Pokud sáhneme po hybridu, odvděčí se nám markantní úsporností. Peugeot 2008 skýtá samé benefity.
Cena, jak jsme si už řekli, zrovna nevyvolá pohoršení ani vášnivé diskuse. Peugeot nabízí základní výbavu za 465 000 korun. To je na zbrusu nové aut vcelku přijatelná suma. Hybrid vychází na cca 575 000 korun. Pokud sáhneme po elektřině, samozřejmě se nám vůz prodraží. Cena totiž může dosahovat částky až téměř 900 000 korun. Záleží tedy na našich potřebách a na tom, co od svého automobilu očekáváme. Ve městě se elektromobil rozhodně neztratí a modré zóny pro něj nebudou zdí. Pojďme se na 2008 podívat zblízka.
Design
Přední strana se nese v typickém duchu automobilky Peugeot. Maska dostala zajímavě strukturovanou mříž, na kterou plynule navazují robustní LED světlomety. Na boční straně nám pohled sjede na krásně navržená kola. V základu dosahují průměru 16 palců. Celkově, přestože se jedná o menší SUV, působí karoserie výrazně masivním dojmem. Mohou za to i ochranné lišty. Zadní strana podpořila sportovnost dvěma koncovkami výfuku.
Interiér využívá kromě jiných materiálů také karbon. V kombinaci s černou plochou jde o unikátní pohled. Digitalizaci nezastavíme, Peugeot ale stále sahá po fyzických tlačítkách, která najdeme pod širokou obrazovkou infotainmentu. Kufr nabízí kapacitu až 1467 litrů.
Motorizace
Elektromobily vyrobí výkony 100 kW a 115 kW. Točivé momenty pak dosahují 260 Nm. PureTech nabízí výkon 74 kW a točivý moment 205 Nm. Konečně hybridní varianta přichází s výkonem 100 kW a točivým momentem 230 Nm.
Verdikt
Ideální do města, ale i mimo něj. Peugeot 2008 se ukázal jako vůz, který ví, co chce.