Ani skútr, ani koloběžka. BMW postavilo zcela nový dopravní prostředek do městského prostředí. Model CE 02 bude bavit mladé i starší. Ojedinělý design, skvělé technologie, nepřehlédnutelný styl. BMW se se svým projektem urban mobility skutečně předvedlo. Tomuto segmentu na trhu vládne právě tato firma. Cena stroje CE 02 sice překvapí, své zákazníky si ale i tak určitě najde.
Vzhled se stal pravděpodobně tím nejdominantnějším prvkem na celém modelu CE 02, který posune rok 2024 do zcela nových kolejí. Výrobci vytvořili mašinu, na kterou mohou usednout lidé už od 15 let se základním řidičským oprávněním. Skvělá zpráva pro ty, kteří chtějí, aby jejich děti mohly samostatně jezdit do školy a nemuseli je neustále vyzvedávat. Elektromotor zajistí pěkný odpich, ale přeci jen ne takovou sílu, abychom měli o jezdce starost. Co nás rozhodně překvapí, je styl. CE 02 představuje dopravní prostředek budoucnosti.
Cena mnohé rozhodně nepotěší. Pokud bychom si chtěli dopřát pouhý základ bez dalších prvků jako vyhřívaná řídítka, musíme si připravit cca 209 000 korun. To je skutečně hodně peněz za elektrický stroj, který navíc dorazí v základní černé barvě. Pro variantu Cosmic Black 2 si navíc připravme přes 20 000 korun. Skutečně, zdarma toto zařízení rozhodně není. I ta se ale jistě najdou tací, kteří po CE 02 okamžitě sáhnou. Pojďme se na něj podívat zblízka.
Design
BMW pojmenovalo styl eParkourer. Nejedná se o koloběžku, skútr ani jiný nám známý tvar dopravního prostředku. Základní myšlenkou byla snadná uživatelnost. Jako jezdci musíme jednoduše nasednout a vyrazit. Bez zbytečných prodlev a potíží. O přední svícení se stará hranatý LED světlomet, přímo za ním objevíme 3,5palcový TFT displej. Kostra působí nanejvýš jednoduše a elegantně.
Specifikace
Celý model CE 02 váží cca 130 kg, což je tak akorát ideální hmotnost. Nijak složité na manipulování, stabilní při jízdě. O odpružení se stará přední teleskopická vidlice o zdvihu 117 mm, o zadní pak nastavitelný tlumič se zdvihem 56 mm. Brzdy využívají přední kotouč 239 mm a zadní 220 mm. Elektromotor umí vyrobit až 11 kW výkonu a 55 Nm točivého momentu. Maximálně se projedeme až 95 km/h. Baterii dobijeme za 100 minut rychlomabíječkou, nebo za 160 minut klasickým dobíjením.
Verdikt
Za nás se jedná o skvělého pomocníka na všech cestách. BMW opět ukázalo, že rozumí budoucnosti.