Mladoboleslavská automobilka představila dalšího člena své stále rostoucí SUV rodiny. Nové kompaktní auto pro indický trh ponese název Kylaq. Ten byl vybrán prostřednictvím hlasování fanoušků. S tímto modelem chce Škoda dále posílit svou pozici na rychle rostoucím indickém trhu. Tam už déle působí model Kushaq. Podívá se nový stroj i na tuzemský píseček?
Kylaq se zařadí pod úspěšný model Kushaq, který automobilka na tamní trh dopravila teprve nedávno. Kylaq se tak stane nejmenším SUV v nabídce značky na indickém subkontinentu. Jeho design bude vycházet z moderního designového jazyka Škoda, který klade důraz na robustnost a funkčnost.
Název rozhodně překvapil
Název Kylaq byl zvolen z několika důvodů. Jednak navazuje na tradici pojmenování SUV modelů značky Škoda, kdy jména začínají písmenem „K“ a končí na „Q“. Zároveň odkazuje na sanskrtské slovo pro křišťál, což symbolizuje čistotu a průhlednost. Škoda tak chce jasně říct, že její vozy patří mezi klenoty na automobilovém trhu.
Osvědčená platforma
Stejně jako modely Kushaq a Slavia, stojí i Kylaq na platformě MQB-A0-IN, která se vyvinula speciálně pro indický trh. Tato platforma umožňuje vysokou míru lokalizace výroby, což přispívá ke snížení nákladů. Zároveň nabízí dostatečný prostor pro implementaci nejmodernějších bezpečnostních systémů a úsporných motorů, které splňují přísné indické emisní normy.
Indický trh představuje pro Škodu velký potenciál růstu. Automobilka si klade ambiciózní cíl prodávat v této zemi do roku 2026 ročně 100 000 vozů. Kylaq má v tomto směru hrát klíčovou roli. Podle všeho by plán ale neměl být zcela nereálný. Indické prostředí přeje odvážným od té doby, kdy se zde zvedla životní úroveň a lidé kupují dopravní prostředky.
Premiéra
Oficiální premiéra modelu Kylaq se očekává na začátku příštího roku. Více informací o výbavě, motorizaci a dalších detailech by mělo dorazit v následujících měsících. Prozatím se musíme spokojit s tajemnou siluetou, která ovšem bystrému oku dokáže nabídnout mnohé o velikosti i ergonomii.
Verdikt
Škoda Kylaq představuje další krok v ofenzivě značky na indickém trhu. Kompaktní SUV, které výrobci navrhli speciálně pro potřeby místních zákazníků, by mělo přispět k dalšímu růstu popularity značky Škoda v této rychle se rozvíjející zemi.