Šokující začátek Velké ceny Nizozemska! Sebastian Vettel musel hasit svůj vůz

Reklama

Z legendárního okruhu Spa-Francorchamps se královna motorsportu pro tento závodní víkend přesouvá do Nizozemska, konkrétně na okruh nacházející se v pobřežním městě Zandvoort. A máte se na co těšit, pojede se zde po 35 letech!

V letošní sezóně se jedná již o třináctý závod formule 1. Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix, jak zní celý oficiální název této Velké ceny, se zde jela už v roce 1952. V tomto závodě tehdy vyhrál Alberto Ascari se svým Ferrari.

Závodní dráha má délku 4,259 km a skládá se ze čtrnácti zatáček. Nedělní závod je vypsán na dvaasedmdesát kol, během kterých piloti ujedou 306,6 km. Posledním vítězem je legendární pilot Niki Lauda, jenž zde zvítězil v roce 1985, tenkrát na monopostu McLaren.

Živé přenosy závodů formule 1 je možné sledovat na televizních stanicích Sport 1 a Sport 2. K dispozici budou také internetové streamy v čele s F1 TV, kde si můžete přepínat i mezi onboard kamery jednotlivých jezdců.

Formule 1 v Nizozemsku uvidíme od druhého do pátého září. Úvodní tréninky totiž závodní víkend odstartují už ve čtvrtek, 2. září 2021. Oba tréninky nicméně uvidíme v klasickém čase – P1 v 11:30 a P2 v 15:00.

V sobotu v poledne pak přijde na řadu třetí a finální trénink, v 15 hodin kvalifikace. A ve stejnou odpolední hodinu odstartují piloti ze svých startovních slotů i do nedělní Velké ceny.

A už v prvním tréninku se roztočil Júki Cunoda a Esteban Ocon. Byli jsme svědky i jednoho velkého problému! Sebastian Vettel v průběhu FP1 musel odstavit svůj Aston Martin kvůli požáru ve svém autě! Hasicím přístrojem se poté celou záležitost pokoušel uhasit.

Vůz takto vnitřně vzplanul kvůli problémům s pohonnou jednotkou, konkrétně byl na vině rekuperační systém. Na Vettelův Aston Martin se dobrou půl hodinu neodvážil nikdo sáhnout, na okruhu proto byly vyvěšeny červené vlajky a trénink v důsledku toho pozastaven.

Velmi zajímavou je na okruhu především třetí zatáčka, která je klopená. V dolní části má zatáčka sklon pouhé 4,5 stupně. Poté směrem k vrcholu klopení postupně roste a dosahuje až 19 stupňů dle tzv. Finobacciho posloupnosti.

Co o této zatáčce prohlásili samotní jezdci? „Nikdy jsem nejel na trati, kde je tolik klopení,“ řekl Esteban Ocon. „Obvykle si vybavíme Hockenheim, nájezd na stadion a Sachsovu zatáčku. Jsou tam klopení, ale s tímto se to nedá srovnat. Je to třikrát nebo čtyřikrát více nakloněné, takže to otevře možnosti pro různé jízdní stopy.“

Charles Leclerc zase označil tuto část okruhu za unikátní. Max Verstappen prohlásil, že tato zatáčka díky svému rozpoložení nabízí mnohé, například více ideálních závodních stop.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Reklama
Reklama

Nejnovější

Revoluční změna? Rusko zrušilo povinnost pravidelné návštěvy STK

V Rusku podnikli poněkud kontroverzní změnu, a to zrušení pravidelné prohlídky STK. Má to však svůj důvod, ruská vláda prý v souvislosti s touto novinkou nečeká žádné problémy. Je tady ovšem jedna věc, které se mohou obávat.

Miliardové ztráty u Fordu! Světová značka opouští další významný trh

Ford, to je značka kterou všichni velice dobře známe. Jenže po velkých miliardových ztrátách opouští tato automobilka další významný trh a je nucena zavírat více a více továren. A se zavíráním továren samozřejmě souvisí i propouštění zaměstnanců, a to ve velkém.

Šílenost nebo brilantní umění? Dario Costa proletěl tunelem v kokpitu letadla!

Pro drtivou většinu populace nemožné a asi i nepochopitelné. Italský pilot, Dario Costa, při svém průletu tunelem překonal hned několik rekordů. Čeho se nejvíce bál a jaké vlastně byly jeho pocity po tomto parádním činu?
Reklama

Musíte číst

Revoluční změna? Rusko zrušilo povinnost pravidelné návštěvy STK

V Rusku podnikli poněkud kontroverzní změnu, a to zrušení pravidelné prohlídky STK. Má to však svůj důvod, ruská vláda prý v souvislosti s touto novinkou nečeká žádné problémy. Je tady ovšem jedna věc, které se mohou obávat.

Miliardové ztráty u Fordu! Světová značka opouští další významný trh

Ford, to je značka kterou všichni velice dobře známe. Jenže po velkých miliardových ztrátách opouští tato automobilka další významný trh a je nucena zavírat více a více továren. A se zavíráním továren samozřejmě souvisí i propouštění zaměstnanců, a to ve velkém.
- Advertisement -spot_imgspot_img

NejnovějšíTop
Doporučujeme pro vás