Pandemie nyní přináší mnoho výzev pro různá odvětví. Jedno z těch nejvíce zasažených je to cestovatelské. Některé společnosti se tak rozhodly i tento druh zážitků přesunout do virtuálního prostředí. Amazon proto během druhé vlny na podzim spustil platformu Amazon Explore, kde nabízí vše od online tour po nákupech v Peru až po lekce tanga z Argentiny.
V rámci individuálních sezení mohou cestující z pohodlí svého domova navštívit pomocí kamery třeba koženáře v Seattlu nebo vintage obchod v Tokiu v doprovodu místních průvodců. V mnoha případech si během zážitku můžete nakoupit i „suvenýry“- samozřejmě přes Amazon.
Výběr zážitků je opravdu různorodý. Amazon nabízí i lekce tanga s instruktorem z Buenos Aires i prohlídku hřbitova v New Orleans. Nechybí ovšem ani kreativní kurzy jako je například výroba mexické salsy a workshop japonského stylu barvení látek známého jako shibori.
„Amazon Explore je navržen tak, aby doplňoval, nikoli nahrazoval tradiční cestování,“ uvedla společnost pro The New York Times v e-mailu.
Přestože gigant jako je Amazon dlouhodobě ohrožuje malé prodejce, nová platforma využívá své velikosti a distribuční síly k tomu, aby zákazníky s malými podniky po světě propojila. V současné době nabízí Amazon Explore 175 zážitků, od 10 do 168 dolarů.
„Majitelé obchodů, průvodci, učitelé, kuchaři, stylisté, umělci a řemeslníci mohou získat přístup k milionům zákazníků Amazonu se stanovovením vlastních cen a hodin,“ dodala společnost.