Automobilka Citroën přichází na veřejnost se zcela novou identitou. Vzhledem k faktu, že většina evropských automobilek představila svá nová loga, bylo jen otázkou času, kdy se ozve Citroën. Logo se vrací do časů založení této věhlasné firmy. Citroën chce navíc podtrhnout svůj závazek vůči elektřině. Je jasné, že inovace je krok správným směrem.
Odpoutat se od starého, ale zároveň se k němu obloukem vrátit. Ideální taktický plán francouzské automobilky Citroën. Nové logo totiž navazuje na úplně první verzi propagace firmy založené mužem jménem André Citroën. Francouzi se tak odpoutávají od pověsti, která jejich vozidla s dvojitým šípem doprovázela a zvolili si raději čistý, nový začátek. Můžeme se tedy těšit, že Citroën využije této inovace k tomu, aby se začal prezentovat jinak a pravděpodobně i pozměnil design svých budoucích čtyřkolých výtvorů.
Citroen has updated its logo and brand identity ahead of its switch to all-electric power https://t.co/186SNC6M7h pic.twitter.com/LSAYwzC2Pd
— Autocar (@autocar) September 28, 2022
Design loga
Nejnovější verze je v pořadí už pátým symbolem, který auta Citroën hrdě vozí na přední masce. Šipky se pochopitelně musejí vyskytovat na každém z dosavadních návrhů. Reprezentují totiž v té době převratný objev, čímž bylo šípovitě ozubené kolo. Hrdost na tento vynález se dostala do loga a po více než 100 letech z něj nezmizela.
Nové logo je ovšem daleko více jednoduché a přímočaré než dvě poslední verze. Šipky se vracejí do svého elipsovitého oválu a dostávají plnou, lehce namodralou barvu. Tento odstín se vrací k závodům Monte Carlo. Nejedna firma zjistila, že se marketingově vyplatí vracen se ke kořenům a staré dobré klasice. Lidé mají rádi staré časy a velmi rádi je vidí přenesené do moderní doby.
Dalším faktorem, který musel být přísně zvažován, je jednoduchost. Společnost nemá ráda přeplácaná loga, naopak, ráda se kouká na znak, který nijak nenutí přemýšlet, na co vlastně hledíme. Přesně toho Citroën docílil jak tvarem, tak volbou barvy. Vzhledem k tomu, že se modrý odstín týká jak šipek, tak oválu, je jasné, že jednodušeji už logo být navrženo nemohlo.
Kromě zcela nového modelu, který snad brzy automobilka představí, budeme moci nový znak vidět i na sériově vyráběných vozech. Jak jsme již řekli, Citroën, stejně jako mnoho jiných firem, statuje novou kariéru převážně kvůli elektrickým vozům. Nemůžeme se dočkat, až začne společnost představovat nové kousky s elegantním modrým logem v čele.